PERCUTIAN KE BUKIT TINGGI INDONESIA

By | 8/18/2019 03:20:00 pm 2 comments
Huk, huk, huk ... berhabuk blog aku ni kan? Kejap update, kejap tak. Kalau ikutkan ... aku macam nak pencen dari dunia blogging. Hahaha. Tapi ... entahlah. Hewhewhew.

Memandangkan ramai yang tanya pasal Bukit Tinggi Indonesia ... meh aku ceritakan PENGALAMAN BERCUTI KE BUKIT TINGGI INDONESIA .. Eh, silap ... balik kampunglah .. ! Hahaha. Untuk pengetahuan korang yang tak tahu tu, belah my mom 100% dari Bukit Tinggi Sumatera Barat, Indonesia. My datuk and my nenek berasal dari sana kemudian berhijrah ke Malaysia masa muda-muda. So, I still have relatives kat sana. Tapi my mom dilahirkan di Malaysia. Cuma datuk dan nenek yang lahir kat sana.

Kalau ikutkan memang setiap tahun aku nak balik, tapi ... sangatlah mustahil. Lagi-lagi laki busy dengan kerja dan susah nak cuti. Itupun hari tu dia ada cuti, terus kami booked flight a day before berlepas. Memang tergesa-gesalah nak balik. And ni kali pertama dia pulang ke kampung. Next, inshaAllah nak bawa dia ke kampung my dad pula. Jauh-jauh kampung moyang den.

Boleh pulak hari tu flight cousin aku yang bawa. haha

Dari Malaysia ke Bukit Tinggi Indonesia semestinya kami terbang bersama Airasia dan waktu perjalanan sangatlah pendek. About 2 hours camtu. So masa kami pergi tu, boleh pula naik flight yang cousin aku bawa. Haha. Aku pun memula tak sedar. Tapi telinga laki aku ni tajam. Dia yang dengar dan cam suara cousin aku. Nak kepastian lagi, terus tanya cabin crew, siapa yang bawa kapal terbang hari tu and cabin crew tu pula ex-cabin crew MAS. Haha. Kecikkan dunia? Ewah!

Kami pergi ke Bukit Tinggi Indonesia tak lama pun. 5 hari 4 malam dan itu pun tak puas. Ingat kalau ada cuti lagi nak balik kampung. Husband pun macam dah ketagih. Haaa baru tahu kampung kita best. 😛

Okaylah, nanti aku cerita lagi pasal kampung aku. Ni kira teaser je dulu. Tetiba rajin pulak nak update blog. Buang tabiat agaknya. Hahaha. Doakan aku rajin yaaa.. nanti aku cerita panjang lebar pasal kampung aku tu. InshaAllah.


Newer Post Older Post Home

2 comments:

  1. Untung ko ada gak kampung nak balik, aku takat kampung melayu ajee...bawa laaa aku balik kampung ko...

    ReplyDelete
  2. wow..x sabar tunggu cerita tatie

    ReplyDelete

Jangan malu-malu untuk komen .. Thank you :)

American Airliner Plane