Sebenarnya aku ragu-ragu nak suggest kat korang stay kat Hotel Bayu di Baling ini. Keadaan hotel ni yang seperti tidak terurus, tetapi bukan bermakna aku nak mengeji. Mungkin Hotel Bayu Baling ni boleh menambah baik dari segi makanan dan juga keadaan bilik.
Maybe sebab hotel ni dah berusia. Biasalah hotel lama kan? Tapi kalau korang ke Baling, aku rasa inilah hotel yang paling okay untuk stay. Hopefully, Bayu Hotel Baling mengambil teguran aku ni di sudut positif.
Hotel Bayu Baling ni terletak di Baling Kedah. Korang pernah pergi Baling? Ini first time aku sampai Baling. Not bad!! Macam-macam ada. And, Hotel Bayu ni terletak berhampiran dengan Pekan Baling. Kalau dapat bilik yang menghadap panorama, memang terbaikla. Bangun pagi-pagi rasa aman je.
Hotel Bayu Baling
Receptionist
Lobi
Yang tak bestnya kat Hotel Bayu Baling ni, korang kena mendaki anak tangga untuk ke bilik. Alahai, jenuhnya. Bayangkan kalau dapat tingkat paling atas. Mahu pengsan aku.. Haha.
Bilik pula, aku nak komen sikit. Sedikit berhabuk dan berbau. Tuala pula, aku suggest korang bawalah sendiri dari rumah. Sorry Hotel Bayu, I have to be honest. Tapi sesuailah dengan harga bilik. Menginap di Hotel Bayu Baling ni takdelah mahal mana. Murah dan jimat.
Toilet
Kopi Kedah
Lounge
Overall, aku bagi 2.5/5 bintang kat hotel ni.
Serious kalau Hotel Bayu Baling ni menjaga kualiti dan kebersihan, mesti ramai yang datang. Mungkin boleh upgrade beberapa perabot agar nampak sikit fresh dan tidak lesu. Makanan sarapan pagi please check. Aku tak mahu nyatakan kat sini kenapa, but serious mengecewakan. hurm!
Peta ke Bayu Hotel
Maaf sekali lagi Hotel Bayu Baling. Anggaplah teguran aku ni sebagai salah satu cara untuk memperbaiki mutu hotel ini. Insyallah semua boleh diubah. Apa-apapun terima kasih Tourism Malaysia Kedah kerana menaja penginapan Kisah Tatie di sini. ~
alahai tengok sofa tu pun dah lonye kata org Kelantan ;-)
ReplyDeletebetul tu.. nak duduk pun risau
Deletenampak betul dah lama
Deletetu la psl..nmpk usang
DeleteSometimes they needs complaints to improve....hope pihak hotel terbaca ni ye ..
ReplyDeleteBetul tu kak. Kadang dengan complaints ni diorang akan lebih menjaga hotel mereka.
Deletethat's why most of the hotels the provide feedback form...
Deletesetuju sangat.
Deletekan..kebiasaanya
Deleteharap2 owner hotel ni baca entry tatie
Deletehopefully
Deletesetuju sangat.
Delete:-)
Deletedari luar nampak hotel cantik tapi sayang tak terjaga
ReplyDeletekan. kalau keadaan hotel lebih terurus mest lebih ramai yang datang
Deletesetuju
Deleteindah rupa dari isi dalam..hehe
DeleteManagement kena buat sesuatu la kan
Deleteitu yg pentingnya
Deletebetul2, hopefully ada improvement yang dibuat oleh pihak pengurusan
Deletesepatutnya itu yg perlu pihak hotel lakukan
DeleteMungkin tak ramai yang datang jadi kurang kualiti yang dijaga. Moga hotel ni dapat terima teguran Kak Tatie. Untuk kebaikan bersama.
ReplyDeleteAkak rasa pun mcm tu jugak..
DeleteBetul tu. Dan mungkin juga orang tidak suka servis kat hotel tu, tu yang makin tak terurus.
Deletekdg2 faktor staff yg kurang friendly dan kurang kerjasama pun boleh jd punca
Deletekan..sbb pernah terkena..bila staff berlagak tu sakit je hati..
Deleteimprove slow2 mesti lama2 dah okay hotel ni..
DeleteStaff x cukup training kot..m
Deletespatutnya pengurusan kena alert perkara mcm ni
Deletekalau staff berlagak mmg sakit hati, kita stay situ bukannya free.. kena buat complaint kalau mcmtu.
DeleteTahu x pe
DeleteMemang nampak berusianya.. maybe kalau banyak hotel lain depa boleh bersaing..
ReplyDeletekan. if ada persaingan maybe mereka akan ambk intiative untuk improve
Deletebiasanya mcm tu le..sbb dorang takut custome r pegi to the other side
Deleteagaknya ni je hotel ada kat baling
DeleteMaybe bleh tutup sementara dan buat renovation kan...
Deletebetul tu
Deletesetuju, mgkin kalau da renovate lebih rmai yg menginap kat sini
Deletebetul tu
DeleteBoleh byg mcm mn baunya..
ReplyDeletePengurisan kena amik initiative untuk baik pulih keadaan ni...maybe diorgx cukup pekerja...
ReplyDeletebetul tu.
Deleteso they should hire new worker lor
Deleterasanya ada masalah dengan top management ni
DeleteEverything new...tukar pengurusan pun ok kot...kan..
Deleteshould try it
Deletekan, kena perbaharui apa yang patut.
Deleteyup..tu slh satu caranya
DeleteCantik lagi hotel budget rasanya...
ReplyDeletebetul2..especially yg kat Melaka..kbykannya lagi cantik
Deletehotel budget kat melaka pun dah macam hotel 2 3 bintang
Deletekan..puas hati..:-)
Deletekalau ada kesedaran hotel ni pun boleh cntik, rugi kalau dibiarkan
Deletesetuju
Deleteyup, memang nampak berusia dari segi design etc and kesian dekat orang yand dapat tingkat atas..
ReplyDeletebetul tu.. kesian customer
Deleteye la..dah penat nak rest..if mcm tu apa kes
Deletekan, especially yg bwa luggage besar2, kalau ada bell boy xpelah jg..
Deletekan..penat woo..
Deletememang nampak berusia dari degi design etc.. and kesian dekat orang yang dapat blik tingkt atas..
ReplyDeletesetuju tu.. tak baik buat macam tu
Deletekan..
Deletehope nati akan ada perubahan
DeleteKenapalah hotel ni macam ni kan..
ReplyDeleteKita tgok lepas ni ada pembaharuan x hotel ni...
Deletemayb sbb hotel lama dan phak pengurusan xde initiative
Deletefikir 2 3 kali utk stay sna kot..
Deletekdg2 tu sbb tak ramai yg stay sana so management pun takkan ambik port sgt
Deletemacam mana nak tidur hotel tu ye
Deletetapi dah penat lelap jg kot
Deletekan, kalau dah penat tak terasa da.
Deleteredha je la..hehe
DeleteSya x pernah guna tuala pihak hotel sediakan ats nasihat seorang kwn yg pernah kerja bahagian housekeeping hotel..x sanggup nk guna
ReplyDeleteApasal aku komen tak keluar nih? Ni dah kali kedua dah aku komen kat entri ni. tatie ni memang taknak publish komen aku ke ape?
ReplyDeletesbr dik..terlepas pandang kot..cuba lagi :-)
Deletejangan marah.. sabar-sabar ye
Deletebetul2..beratus2 komen Tatie nak approve tu..hehe
Deletesabar :)
Deletesbr sebahagian dr iman ;-)
DeleteFind out great hotel deals, more than thousands of new coupon codes. Go through the given link below.
ReplyDeletehttp://www.couponfacet.com/coupons/expedia
good sharing :-)
Deletebetul2
Delete:-)
DeleteBetter survey dulu kot before booking any hotel..:-)
Deletetq for the info.
Deletebetul tu kak norma, kalau tak survey n dpt hotel mcmni, mnyesal pun x guna :)
Deleteye la..sesal kemudian tak berguna dah..
Deletemenggelikan..
ReplyDeletetahu x pe..sgt ....
ReplyDeleteoh no.. please la jangan buat macam tu kat customer
ReplyDeleteTgok hotel jugak kot...
ReplyDeletebiasanya 3 star below..
ReplyDeleteeuww, menggelikan ok kalau tak basuk, customer byr tu utk stay kat situ :(
ReplyDeletenasib la..x tuduh tapi yg ckp pun org yg pernah keje hotel...jht dorang ni
ReplyDeleteSofa tu dah lusuh sgt..x mcm hotel gayanya..dah macam motel pun ada ..sorry to say this
ReplyDeleteTengok front office pun dah tak tergoda..hehe
ReplyDeletekak boleh tolong sent gambar2 tu kat email saya sebab saya nak buat report untuk industrial training.. amirshauqi@yahoo.com . tq
ReplyDeleteKalau ke baling saya suggest untuk menginap di village hotel. Walaupun tak ada breakfast dan hotel kecil yg penting keadaan bilik dan kebersihan tip top.
ReplyDeleteterima kasih kak azaliha abdullah,
Deleteatas komen akak ya...sy sebagai wakil majikan akan mengekalkan kebersihan dan sentiasa bersih untuk hotel VL .
*maaf dah lama baru nk balas.
terima kasih kak azaliha abdullah,
ReplyDeleteatas komen akak ya...sy sebagai wakil majikan akan mengekalkan kebersihan dan sentiasa bersih untuk hotel VL .
*maaf dah lama baru nk balas.