STESEN KERETAPI ZURICH (ZURICH HAUPTBAHNHOF)

By | 5/12/2015 01:05:00 am Leave a Comment
Hallloooo...

Hari ni nak cerita pasal Stesen Keretapi Zurich atau dalam bahasa sana Zurich Haupthahnhof. Entah camanalah nak menyebutnya. Terbelit lidah. Hahaha.

Zurich Hauptbanhnhof (SBB CFF FFS)

Stesen keretapi ni adalah medium utama aku sepanjang berada di bumi Switzerland. Al-maklum jelah, kami kat sana kemana-mana menaiki keretapi (beli Swiss Rail Pass), so perjalanan harian bermula di sini.

Lokasi stesen keretapi dengan hotel yang kami stay idoklah jauh mana pun. Dalam 10 minit jalan kaki. Tapi azabla juga kalau nak heret luggage. Hahaha.

Okay tengok jelah kemudahan-kemudahan yang ada di stesen keretapi Zurich ni. Bagi aku stesen ni walaupun sentiasa ramai orang tetapi kebersihan kat sini diorang memang jaga sampaikan nak masuk tandas pun kena bayar. Haha.

Locker di Stesen Keretapi Zurich
Harga Nak Masuk Tandas ... CHF 2 = RM7.80
Kaunter Pertanyaan
Foodtruck pun ada

So jangan bimbanglah. Tapi kalau korang tanya aku boleh ke tidur kat bangku stesen keretapi Zurich ni sebagaimana backpackers selalu buat. Haa, yang tu aku tak reti nak jawab. Tapi aku perhatikan takde manusia yang buat macam tu kat sini. So jangan buat! Hehe.



Happy travelling~

Newer Post Older Post Home

0 BUAH HATI KISAH TATIE:

Jangan malu-malu untuk komen .. Thank you :)

American Airliner Plane