MERCURE STROLLER ZURICH KECIK TAK PADAN DENGAN HARGA

By | 5/13/2015 09:00:00 am 1 comment
Maaflah kalau korang pening. Aku tau, story lompat-lompat kejap Swiss, kejap Frankfurt, kejap KL kejap Macau. Hahaha. Padah back to back trip yang sangat memenatkan. T_T Actually masa korang baca entri ni, aku berada kat Cebu Philippines. Just a short trip dengan Ajikah. 

"Ingat lagikah Ajikah? My travel partner after Encik H. Hewhew."


Berbalik pada hotel, aku rasa dalam banyak-banyak Mercure, inilah hotel paling kecik aku pernah pergi. Hotel kat Zurich kebanyakan mahal. Aku pun naik pening masa nak cari hotel kat sini. 3 bintang tapi harganya macam 5 bintang dan sebagainya. 

Sampai-sampai je Zurich, Agoda buat hal. Sesuka hati dia cancel booking last minute aku tanpa sebab. Argh!! Terpaksalah bayar walk-in masa sampai hotel ni. Stress aku dengan Agoda ni. Taknak spoil kan mood birthday masa tu, kitorang duduk juga kat hotel ni.

Mercure Stroller Zurich

Mercure Stroller ni hotel empat bintang yang lokasinya kat Badenerstrasse. Dari sini ke Zurich Hauptbahnhof ni taklah jauh. Naik je tram kat stesen tepi tu (Albisriederplatz), then sehala je ke hbf.

Luar Hotel

Staff hotel ni sangat membantu. Especially masa kitorang tanya pasal ski lah dan sebagainya. Al-maklumlah ni trip redah dan segalanya last minute. Tak sempat nak prepare or buat research. Nasib baiklah diorang sudi layan pertanyaan kitorang. Hewhewhew.

Check-In Time
Gula-Gula

Tapi yang tak bestnya pasal hotel ni, bilik kitorang takde pemanas air. Just ada coffee maker. Kalau nak air panas, kena turun dan minta kat restoran. Jenuhlah hoi. Tapi tu tugas Encik H tiap-tiap pagi dan malam. Nak makan Brahim dan Maggi lah kan. Huahuahua.

Bukan tu je, nak air mineral pun amek kat bawah. Fuh, penat gila turun naik turun naik walaupun naik lift. Ini yang aku tak suka pasal Mercure Stroller ni. Huh!

Ruang Menunggu Di Lobi
 
Kat Sinilah Tempat Amek Air Mineral 
Restoran .. Tempat We All Minta Air Panas
Kunci Bilik
Kiwi Kasut
Hallway

Bilik kitorang kat tingkat 2 je. Betul-betul berhadapan dengan lift. Walaupun hotel ni agak sibuk dan penuh, tapi jarang dengan bunyi bising kat lift.

Dah Macam Inspector Gadget Dah Laki Aku Ni. Huahuahua.

Bilik? Bilik kitorang jenis Superior Queen Room. Macam bilik kat hotel di Osaka tu pun ada juga. Kecik gila. Rasa macam duduk kat hotel 2 bintang pun ada. Hahaha. Luckily aku dan Encik H tak gemuk mana. Haha.

Stok Makanan .. Suku Je Kitorang Makan. Hahaha
 

Internet kat bilik ni sangat laju. 5 malam kat sini so far memuaskan hati walaupun bilik kecik. Lokasi hotel ni selamat dan mudah di-access. Otw ke HBF, ada 2-3 restoran halal. But a bit pricey sikit. Paham-paham je la, Switzerland ni negara yang menitik beratkan kesihatan dan kebersihan. 

Orang restoran tu siap tunjuk certificate spot check dari Jabatan Kesihatan macam tula, berapa micro organism kat dalam makanan dan juga restoran tu. Fulamak!

Ke Bilik Air Pula ... Opss, Tak On TV ..

6 hari kat sini sebenarnya terlalu singkat. Mungkin aku patut tukar-tukar hotel ikut zon macam selalunya aku buat. Kebanyakan itinerary orang Malaysia aku tengok, diorang buat macam tu. Entah kenapa kali ni agak malas. Maybe beg banyak, masa pula terhad. Nak kejar hari dan masa sebab kitorang beli Swiss Pass. Sayanglah kalau banyak masa dihabiskan dengan check-in dan check-out.

Nak beli swiss pass, klik sini :

atau tunggulah entri special pasal ni. Hahaha.

 
Balkoni Bilik .. Segarnya Udara Sini ..
Time Malam Around 11pm
Hai, Teletubbies! Hahahaha

Dari 10 bintang, aku bagi 5 je kat hotel ni. Mahal tak padan dengan harga. T_T

Newer Post Older Post Home

1 comment:

  1. tengok biliknya macam menarik, tapi nampak kecik and muat2 duk berdua...huhu

    http://www.lyzafisol.com/

    ReplyDelete

Jangan malu-malu untuk komen .. Thank you :)

American Airliner Plane