NNPREMIERE : SAVING MR BANKS

By | 2/21/2014 08:58:00 am 32 comments
Hello, assalamualaikum.

Terima kasih Nuffnang Malaysia. Kalau dah jemputan dari Nuffnang, mestilah Premiere Screening. Lama sungguh tak pergi premiere screening di bawah Nuffnang. Kan? Kan?

Cerita kali ni adalah Saving Mr Banks.

Sorry agak terlewat nak review mengenai cerita ni, sebab cerita ni mula ditayangkan semalam (20 Januari). Tapi tak mengapa. Sekiranya korang belum lagi tengok, bolehla baca entri ni sebagai rujukan. =)

Thanks Nuffnang

Saving Mr Banks ni diarahkan oleh John Lee Hancock dan jalan ceritanya ditulis oleh Kelly Marcel dan Sue Smith. Pelakon-pelakon cerita ini juga bukanlah calang-calang orangnya, seperti Emma Thompson, Tom Hanks, Collin Farell, Jason Schwartzman dan lain-lain lagi.


Sinopsis Saving Mr Banks
Saving Mr Banks adalah sebuah filem komedi yang mengisahkan tentang Walt Disney cuba untuk meyakinkan P.L Travers supaya memberi kebenaran untuk menerbitkan sebuah filem berdasarkan sebuah filem terbitan P.L Travers iaitu Mary Poppins. 

Kemudiannya, P.L Travers bersetuju untuk menerbitkan filem dan yakin bahawa filem tersebut akan berjaya. P.L Travers kemudiannya menjadi penulis skrip dan sangat teliti dalam setiap perkataan yang digunakan, dalam erti kata lain cerewet. 

Selesai sahaja bahagian skrip, pengambaran dimulakan. Namun, terdapat konflik terjadi apabila Disney tak membenarkan P.L Travers mengambil bahagian dalam editing dan membuatkan P.L Travers marah. 

Akhirnya filem ini siap, dan P.L Travers masih tidak berpuas hati dan menangis kerana menganggap idea dan karakter Mary Poppins telah dicemari. P.L Travers serik untuk bekerjasama dan bagi kebenaran kepada Disney untuk memfilemkan Mary Poppins. 

Dalam kandungan wasiat terakhirnya juga, dia menyatakan hanya orang kelahiran British sahaja dibenarkan untuk membuat pementasan muzikal dan melarang penulis daripada Amerika terlibat dalam pengambaran Mary Poppins.

Haaa, nak tahu apa yang terjadi seterusnya, kenalah tonton cerita ni kat pawagam. Dah, jom pergi beli tiket! Hehehehe. Siapa minat cerita Mary Poppins mungkin enjoy jalan cerita ni. Siapa tak kenal Mary Poppins, mungkin anda akan tertanya-tanya siapa Mary Poppins tu. 

Tapi aku memang suka cerita Mary Poppins. Cerita kegemaran masa zaman kanak-kanak. Hehehe.

Secara keseluruhan, aku kasi 3 bintang untuk cerita ni. :)

Trailer :



Website Filem Saving Mr Banks :
Saving Mr Banks
Newer Post Older Post Home

32 comments:

  1. I read this piece of writing fully about the resemblance of
    most recent and preceding technologies, it's remarkable article.


    My page ... milena velba porn videos

    ReplyDelete
  2. I do consider all of the ideas you have offered in your post.
    They are really convincing and can certainly work.

    Still, the posts are very quick for beginners. Mayy just you
    please extend them a little from subsequent time? Thank you forr the post.


    Alsoo visit my web site chinchilla cages at petsmart

    ReplyDelete
  3. X pnh tgok lagi citer ni...kena beli cd la ni...

    ReplyDelete
    Replies
    1. dah terlepas nak tengok movie, yup beli cd je boleh tengok banyak kali

      Delete
    2. me too, tak pernah tengok lagi.

      Delete
  4. Menarik je. Tak pernah tengok lagi.

    ReplyDelete

Jangan malu-malu untuk komen .. Thank you :)

American Airliner Plane