FILEM SEJOLI : MISI MENCANTAS CINTA

By | 2/15/2014 02:53:00 am 41 comments
Filem Sejoli : Misi Mencantas Cinta wajib korang tonton. Kenapa wajib? Sebab jalan ceritanya yang sweet dan romantik. Terima kasih Nannie dan Brand's InnerShine for the ticket. Actually, last minute sahaja ni. Supposedly malam tadi ada food review tapi dibatalkan last minute dan tunda ke tarikh lain.

Jadi, memang rezekilah untuk menyaksikan tayangan premiere filem Sejoli : Misi Mencantas Cinta ini sambil layan-layan feeling romantik di Hari Kekasih gitu. Meskipun aku tak sambut Hari Kekasih, tapi mood cinta cintun lagi mendalam selepas tonton filem paling sweet tahun 2014 ini. Awww.

Filem Sejoli : Misi Mencantas Cinta ni diarahkan oleh Osman Ali dan dilakonkan oleh pelakon-pelakon hebat seperti Maya Karin, Remy Ishak, Izara Aishah, Azad Jasmin, Dira Abu Zahar dan Bront Palarae. Semestinya filem arah Osman Ali sering dinanti-nantikan oleh peminat seni tanah air.

sesi pengenalan para pelakon utama filem Sejoli ini

Malam tadi juga, aku rasa bertuah sebab ramai artis yang turun padang bagi menyokong filem Sejoli ini antaranya Sharifah Amani, Yana Shamsudin, Nadiya Nissa, Umie Aida dan ramai lagi. Meriah dan sangat meriah!!! Tiga panggung dibuka khas untuk tayangan premiere filem sejoli ini. 

Eh, sebelum tu kan, aku nak cerita sedikit pasal Brand's InnerShine ni. Produk Brand's Innershine ni yang sememangnya tak dapat disangkal kehebatannya. Memang ramai dah cuba Pati Prun Brand's InnerShine ni dan rata-rata  semuanya memberikan feedback yang bagus. Kata mereka, kulit iolss jadi glow dan tampak muda. Gitu!

Dan kini duta terbarunya adalah Izara Aishah. Memang meletopppp!!! Tagline Brand's InnerShine 'Kulit Cantik Menawan, Semua Tertawan'. Tak percaya? Cubalah sendiri. Click sini : link.


Selain dari diarahkan oleh pengarah terkenal, Osman Ali, filem ini juga adalah gabungan Grand Brilliance dan Nuansa. Bagi mereka yang gila travel, bolehlah tengok filem ni juga. Sebabnya bukan setakat di Kuala Lumpur, malah ada juga adegan-adegan di Phuket, Thailand. Bolehla survey sikit-sikit mana tempat nak pergi nanti. Hehehe. 2 in 1, berhibur sambil survey. Ewah!

ada makan-makan juga sebelum tayangan filem 

credit to Sejoli : Misi Mencantas Cinta's FB
(picture credit to Sejoli : Misi Cantas Cinta's Facebook)


tidak lengkap tanpa Dira Abu Zahar

Sinopsis Sejoli : Misi Mencantas Cinta 

Filem ni mengisahkan Gina dan Joe yang kecewa selepas ditinggalkan oleh pasangan masing-masing. Gina telah putus tunang dengan Hardy anak orang kaya. Manakala Joe pula putus cinta dengan Nita seorang model. Kemudian mereka berdua ni bawa diri ke Phuket Thailand. Di situlah terjalinnya talian persahabatan antara Gina dan Joe yang tidak disengajakan. Kemudian, mereka ini berkomplot dalam Misi Mencantas Cinta sambil dibantu oleh Lola dan Joned apabila dapat tahu ex-ex mereka berdua bakal berkahwin tidak lama lagi.

Bermulalah misi mencantas cinta (perkahwinan Nita dan Hardy). Memang kerja gila dan tak masuk akal kalau difikirkan. Tapi berjaya atau tidak. Haa, tang ni korang kena tonton sendiri kat pawagam. Jeng, jeng, jeng. Yang pasti OST filem ni best, dinyanyikan oleh Tomok - 'Biarkan Sejoli'.
credit to Sejoli : Misi Cantas Cinta's Facebook
kombinasi romantik + kelakar + sedih
(picture credit to Sejoli : Misi Cantas Cinta's Facebook)

Tapi kan.. tapikan.. Maya Karin makin lama makin seksi lah.. Ops! Tak mau komen banyak. Biarlah blogger-blogger otai hiburan atau media cetak yang soal dia sendiri. Hehehehehehe. Izara Aishah maintain cute, Remy Ishak makin kurus (ke aku dah lama tak pergi premiere yang ada dia?), Bront Palarae masih seperti dahulu malah bertambah handsome.

Remy Ishak

Izara Aishah
Bront Palarae
Maya Karin
Azad Jasmin

Trailer Filem Sejoli : Misi Mencantas Cinta


OST Biarkan Sejoli by Tomok


kami :)

Wak Doyok
Yana Shamsudin
Altimet

Filem Sejoli : Misi Cantas Cinta bakal menemui anda di pawagam bermula 
20 Februari 2014 ini. Jom Tengok!
Newer Post Older Post Home

41 comments:

  1. Bestkan ceta dia. Kelakar komedi but romantik..
    Oklah.. 4 stars..

    ReplyDelete
  2. macam best aje cerita ni hehe

    ReplyDelete
  3. Katak rempit dan kura rabun bertemu cinta bersama misha...

    ReplyDelete
  4. best..romantik story..kelakar pun ada :-)

    ReplyDelete
  5. Replies
    1. lakonan dia pun manop kan...macam bersahaja je,,

      Delete
    2. saya suka izara.. tetap shomel

      Delete
    3. setuju sangat , dahlah cantik, ada bakat lagi tu, memang suka dengan lakonan dia :)

      Delete
  6. Dah tengok. Best! Tak rugilah rasanya kalau tengok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul tu sangat best & kelakar

      Delete
    2. boleh tengok bila ada masa terluang nnti

      Delete
    3. betul tu..kelakar citer ni ..dah tengok :-)

      Delete
  7. Akak dh tgok sbb akak mmg minat remy ishak....so far ok citer ni...still bleh lyn...

    ReplyDelete
  8. cerita sejoli best..hari tu tengok 2x.. sebab tak puas ketawa.. haha

    ReplyDelete
  9. suka tengok lakonan bront palarae! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. x thu knpa x brp suka BP berlakon..sorry to say that :(

      Delete

Jangan malu-malu untuk komen .. Thank you :)

American Airliner Plane