REVIEW HOTEL MERCURE RESIDENZ FRANKFURT

By | 5/10/2015 08:46:00 am 1 comment
Erk, dah sebulan dah? Pantas masa berlalu.
Rasa baru semalam aku balik. Ishh, entri masih banyak tak hapdet ni.
Apa nak jadi ntah .. Ish, ish, ish.

Hai, Assalamualaikum uols. 
Hari ni aku nak review Mercure Hotel & Residenz Frankfurt Messe.
Boleh kan? Boleh kan?  =P

Mercure Hotel & Residenz Frankfurt Messe

Kalau tempat lain ada 1-2 hotel Mercure, tapi kat Frankfurt ni ada 6 hotel Mercure. Hahaha. Tamakkan? Antaranya seperti : 

Nak Masuk Kiwi Kasut Dulu

Tapi aku suka hotel yang aku duduk ni lah. Lokasi dia macam strategik walau kena naik tram pergi-balik hotel (alah sehala je dari Frankfurt HBF) dan yang paling penting kawasan dia selamat. Takdelah mengigil-gigil atau kecut perut nak jalan malam-malam. Haha.

Hi, Tersengih-sengih Nampak??

Stay sini 2 malam je. Nak buat macamana masa suntuk sangat. Menyesal pulak tak extend hari. Sobsss. By the way, hotel ni best. Macam-macam ada. Nampak je luaran yang membosankan, tapi kat dalam lengkap. Ko nak berenang, nak bersauna, nak bergym, semua ada. 

Lobi

Bilik dia? Hurm, okaylah. Selesa dan luas. Hotel ni dilengkapi dengan free wifi. Tapi tak selaju wifi kat Mercure Stroller Zurichlah. Kat sana laju gila siap boleh download movie lagi. Hahaha. Hotel-hotel kat Frankfurt ni taklah semahal hotel kat Zurich. Masih affordable lagi. Gittew!

 
My Room
Katil Saiz Queen, Tapi Selimut Single-Single. 
Kemas Je Meja Ni Sebelum Disepahkan Oleh Kami .. Hahaha
Coffee Maker

Panduan & Etc
Toilet
No Bathtub
Toiletries by Mercure
 


Actually aku tak sempat nak explore keseluruhan hotel ni. Tak sempat nak pergi garden (terrace) dia. Tsk, tsk. Masa yang ada lepas breakfast je. Tu pun curi-curi masa jap sementara Encik H naik atas tukar baju. Kalau ikutkan hotel ni terbahagi kepada dua bangunan. Bangunan lagi satu tu la yang aku tak sempat nak pergi. T_T

Layan Feeling Kat Balkoni
Matahari Pagi

Hotel aku ni menghadap jalan. Bosan-bosan bolehlah kira berapa kali tram lalu. Hahaha. Stesen tram dekat je. Lebih kurang 3-4 minit jalan kaki. Kalau malas, naik je teksi. Teksi sini ikut meter. Cuma at first ko mengigil la tengok teksi tu sebab dia Mercedes. Kalau kat Malaysia of course ni dibuat sebagai limo atau teksi vvip. Haha.


Kemudahan-kemudahan yang terdapat di hotel ni :


Tiga hari menginap di sini, sempatlah breakfast kat bawah. Sangat bersih dan terjaga. Vegetarian side, bread side, coffee side dan lain-lain semua diasingkan. Takdelah pening nak cari kat satu tempat je. Banyak gila variety cuma aku makan simple je. Just cereal dan roti.

Coffee Side
Pilihan Teh
Tiga Jenis Honey (Letak kat Cone Ice-cream)
My Breakfast
 
Kenyang Makan Roti ...

Dari 10 bintang, aku bagi 8 lah kat hotel ni. Hahahaha. Kalau dia up sikit bilik mandi letak bathtub, memang full stars aku bagi. Tapi kebanyakan Mercure aku pergi, belum pernah yang ada bathtub. Haha. So tak payah feeling-feeling mermaid bawa Lush bagai. Simpankan saja hasrat tu. Haha.

Carilah Aku Kalau Jumpa ... Hahaha
Teksi-Teksi Kat Frankfurt Mercedes Oit! Hahaha

Sekian saja cerita hotel ni... Nanti sambung dan compare dengan Mercure Stroller di entry seterusnya.. Zassssssssss~ Hahaha

Newer Post Older Post Home

1 comment:

  1. I've been to Frankfurt few weeks ago. But just to embark dekat airport and then move to other places. I'm sure Frankfurt is indeed a nice city. Sayangnya tak berkesempatan untuk explore this city. Bestnyaaa!

    ReplyDelete

Jangan malu-malu untuk komen .. Thank you :)

American Airliner Plane