PERCUTIAN BAJET KE SINGAPORE BERSAMA PERCUTIAN JIMAT SAYA SANGAT BERBALOI !!

By | 3/05/2015 10:30:00 am 7 comments
Kalau korang ada RM250, then tanya aku .. Kat mana nak pergi bercuti kat luar negara dengan duit sebanyak tu jawab aku ... SINGAPORE !!!Macam tak caya pulak dengan duit sebanyak RM250 boleh pergi oversea kan? Hahaha. Ini kenyataan bukan memain tau. 

Rm135 untuk trip ke Singapore dan RM115 tu duit makan or beli souvenir untuk sedara mara. Semua ni boleh direalisasikan bila join trip Percutian Jimat Saya. Jimat berganda-ganda wei. Ini adalah kali kedua aku join trip Percutian Jimat Saya. Kali pertama masa zaman universiti dulu.

Ce Teka Kat Mana Ni??

Jumaat lepas aku berkesempatan join trip ke Singapore diorang ni. Trip kali ni ramai gile yang join, dua bas gitu termasuk aku sekali. Bertolak jam 1230 pagi dari KL Sentral menaiki bas yang disediakan dan berhenti di RNR Gelang Patah untuk sesi segarkan diri dan breakfast sebelum meneruskan perjalanan ke Singapore.

Kalau Tak Best Mesti Tak Dapat Sambutan Seperti Ni Kan?? Kan???

TAKE NOTE : 
JANGAN TUKAR DUIT KAT SINGAPORE. MAHAL GILA RATE DIA!! SILA TUKAR SEBELUM BERTOLAK KE SINGAPORE. 


Kat RNR Gelang Patah ni ada bilik air untuk mandi. Tapi kena cepat-cepat lari and chop bilik mandi. Sebab bilangan bilik mandi sangat terhad. Hahahaha. Tapi ramai je yang mandi kat tandas sebab bersih dan selesa. Lepas mandi, kitorang breakfast. Sarapan pagi disediakan oleh Percutian Jimat Saya except for the drink, tu kena beli sendiri sebab lain orang lain citarasa.

Sarapan Pagi Di RNR Gelang Patah

Apa yang perlu dibawa untuk Singapore Daytrip ini??
- duit minimum $GD10 ($GD4 untuk tiket masuk Pulau Sentosa)
- bantal kecil untuk tidur lebih selesa kat bas
- selimut kecil/sweater
- tuala mandi dan sabun mandi
- selipar jepun untuk mandi
- baju spare dalam 2 helai
- senyuman paling manis (hahaha)
- botol air kosong (sebab tandas kat sana takde paip air)

Lebih kurang jam 7 pagi, kitorang pun selamat sampai di Immigration Singapore. Yeay!!! Muka memasing dah tak sabar dah nak jejak kaki ke Kota Singa ni. Hahaha.

Hello Singapore !!!
Inilah Tauke Percutian Jimat Saya, Pacie. Long Time No See!!
Hi Makcik
Dapat Hadiah Hasil Jawab Quiz Kat Dalam Bas
Jajan Juga Disediakan Oleh Percutian Jimat Saya

Harga RM135 tu merangkumi jalan-jalan di Kota Singa seperti Merlion Park - City Tour - Gardens By The Bay - Chinatown - Viskonsep Chocolate Gallery - Restoran Zamzam - Pulau Sentosa.

Then, kalau ada bajet sikit, just tambah $GD8-$GD15 macam tu untuk ke Orchard Road naik MRT. Yang Orchard Road ni terpulang. Ada yang nak pergi, ada yang taknak pergi. Tapi kalau nak pergi Orchard Road, aku suggest pergi time sale. Tak kisahlah Chinese New Year sale ke or Christmas sale. Pergi time tu memang masyuk!! Shop til drop, takde sape kisah dekk!

Kemain Sakan Kakak-Kakak Ni Posing Kat Orchard Road

First tempat kitorang pergi lepas je immigration adalah Merlion Park. Kat sini memang tempat wajib kalau pergi Singapore. Lebih-lebih lagi for first timer. Kalau kat Malaysia kita ada Dataran Merdeka, begitu juga Singapore, mereka ada Merlion. Hehehe.


Jambatan Famous Di Singapore

Kreatifnya Dia Ni

Cantikkan? Haha
Marina Bay Sands
Merlion Park
Gardens By The Bay

Singgah Sini Untuk Melawat Viskonsep Chocolate Gallery
Free Chocolate Drink at Viskonsep Chocolate Gallery

Then, kitorang jalan-jalan kat Chinatown. Bagi yang nak cari souvenir murah, kat sinilah tempatnya. Memang murah gila!!! Tengok blogger Ruby tu, kemain shopping sakan. Nasiblah tak terjebak kat aku. Kalau tak confirm kena tidur luar balik nanti. Hahaha.


Chinatown Singapore Dengan Blogger Ruby


Dah habis shopping, sekarang masa untuk makan. Bagi yang nak save duit, bolehlah tapau murtabak zam-zam kat sini. Murtabak ni memang famous sampai ke Malaysia. Memang rata-rata orang kalau ke Singapore, tak sah kalau tak pekena murtabak zam-zam ni. Harga pun murah. 

Restoran Singapore Zam Zam
$GD 5 .. Saiz Besar Untuk 2 Orang Makan

Dah puas jalan kat bandar, sekarang masa untuk ke Pulau Sentosa. The famous island in Singapore. Kat sinilah ada Universal Studio Singapore. Tapi bagi aku, kalau taknak masuk USS pun takpe, sebab kat Pulau Sentosa ni ada macam-macam benda yang menarik. Yang ni aku akan story kat entry lain. 

Untuk masuk Pulau Sentosa ni je, korang kena bayar $GD4. Ini tak termasuk dalam pakej RM135 tu. Oh ya, kalau bawa kereta ke atau jalan kaki ke, tetap kena bayar okay!!

Harga Tiket Masuk USS Yang Dijual Oleh Percutian Jimat Saya
RM145 (dewasa)
RM130 (kanak-kanak berumur 3 hingga 12 tahun)

Salah Satu Pantai Di Pulau Sentosa

Secara Kebetulan Ada Wet Colour Party Di Pulau Sentosa
 Mencabarkan??? Hahaha
Naik Sampai Pengsan.. Hahaha

Ini bukan kali pertama aku sampai sini. Tapi setiap kali aku datang, mesti ada je yang baru. Itu yang bestnya. Selain dari tu, kat sini juga korang boleh naik tram, monorail dan bas dengan percuma. Naiklah banyak kali. Tapi pusing-pusing dalam Pulau Sentosa ni je la. 

Tak syoklah cerita panjang. Nanti tak suprise pula entri seterusnya ni. Nak tahu apa yang best kat Pulau Sentosa ni, kenalah baca entri seterusnya nanti. Hahaha.

Trip kitorang berakhir jam 8 malam. By 8.30 semua dah kena naik bas untuk berangkat pulang. Taknak balik boleh, duduklah sorang-sorang kat Singapore ni. Hahaha. Sebelum balik, kitorang sempat singgah RNR Pagoh untuk sesi segarkan diri. Ada yang mandi, ada yang malas mandi sebab penat. Tapi aku tak tahan wei. Ketiak dah ketibas, badan dah melekit-lekit. Wajib mandi!! Hahaha. Alhamdulillah, bilik air sini pun bersih.  Weeee... :)

(^_^)

Newer Post Older Post Home

7 comments:

  1. uwahh! menarik ni...thanks for sharing Kak Tatie ;)

    ReplyDelete
  2. bessttttnyaaaa..teruja bca entry u..ehehehehe..mcm nk join jerk next time..nyway thanks for sharing Tatie..

    ReplyDelete
  3. menarik sgt.. teringin nak gi huhuu

    ReplyDelete
  4. Murah, menarik dan rasa berbaloi-baloi. Terima kasih ya untuk info.

    ReplyDelete
  5. Best.... haritu kami dapat pergi USS jer.... maybe next time pergi tempat-tempat lain macam u dah pergi ni.....

    ReplyDelete
  6. Bestnya g singapore,,i love travel soo much
    Pasni boleh la saya g singapore plak,,saya baru balik dr korea

    Jemputlah ke blog saya lalabiestory.blogspot.com

    ReplyDelete
  7. Salam...
    Perkenalkan saya Ari dari lombok_trip Tour & Transport agent pariwisata di lombok.
    kami menyediakan jasa pariwisata di lombok (Pakej tour & Sewa Kereta).
    Untuk informasi/tanya-tanya tentang Lombok Gratis,
    bisa hubungi saya di Whatss +62 87852953230
    IG Lombok_trip

    ReplyDelete

Jangan malu-malu untuk komen .. Thank you :)

American Airliner Plane