BOUSTEAD CRUISE CENTRE PELABUHAN KLANG

By | 11/14/2018 03:35:00 pm Leave a Comment
Kalau dulu aku naik Superstar Libra dari Penang, tapi kali ni pengalaman berbeza bila menaiki cruise dari Boustead Cruise Centre, Pelabuhan Klang.

Actually dah lama aku dok jeling-jeling Pelabuhan Klang ni. Asyik datang pekena ikan bakar & seafood kat area sini je, bilalah nak merasa naik cruise dari sini pula. Ye dop?? Hahaha. Alhamdulillah ... 

Boustead Cruise Centre, Pelabuhan Klang
Untuk mereka yang tinggal di bahagian Selatan (Negeri Sembilan, Kuala Lumpur, Selangor, Melaka, Johor dan tak ketinggalan juga negeri Perak), Boustead Cruise Centre ni adalah lokasi yang strategik untuk kita naik cruise. Tak jauh dan senang nak pergi. Let say kalau korang touch down di KLIA, boleh naik ERL ke KL Sentral kemudian naik KTM ke Pelabuhan Klang. Tapi sebahagian travel agents menyediakan khidmat transport ke Boustead Cruise Centre ni dari Kuala Lumpur. Haaa, senang kan? Ini cara-cara untuk ke Boustead Cruise Centre Pelabuhan Klang ni la.

Me and blogger, Dik Bee

5 November lepas adalah acara sambutan ketibaan Superstar Gemini di Pelabuhan Klang. Seperti yang aku cakap sebelum ni, Superstar Gemini ni menggantikan Superstar Libra yang dah pencen dan dihantar ke Germany. Superstar Gemini adalah milik Star Cruises under Genting Cruise Lines.

And aku berbesar hati bila diundang untuk sama-sama berlayar dengan Superstar Gemini ni. Alhamdulillah. 

Check in time 

Yang seronoknya mengenai Boustead Cruise Centre ni, dia ibarat Subang Airport. Hahaha. Tak besar mana dan sangat mudah proses naik Cruise. Dari korang check in, immigration, scan bag hinggalah korang naik cruise. Sangat mudah dan sangat menyenangkan. 

Settle check in tak sampai 5 minit

JANGAN, JANGAN dan JANGAN !!!!
- Jangan lupa bawa passport
- Jangan bawa elektronik seperti iron & lain-lain yg memerlukan pemanasan
- Jangan lupa bawa universal travel adapter
- Jangan lupa bawa duit, kot-kot tershopping dalam kapal

 Settle semua benda, mohla kita cepat-cepat naik Superstar Gemini ni

 Manis-manis diorang ni semua

Turut sama dalam majlis sambutan Welcome Ceremony ni adalah Timbalan Ketua Setiausaha (Pelancongan), Kementerian Pelancongan, Kesenian dan Kebudayaan Malaysia, YB Dato' Haslina binti Abdul Hamid.


And tahun ni juga adalah ulang tahun ke 25, Genting Cruise Lines bertapak di perairan dunia. Huh, lama juga kan? Kurang beberapa tahun je dari umur aku. The best thing about Star Cruises ni, diorang dapat pengiktirafan "Travel Hall of Fame" by Travel Trade Gazette (TTG) more than 10 years!! Wooot !! Wootttt!! 

 Make-A-Wish Malaysia - menunaikan hasrat adik ni nak jadi Kapten

Antara pakej yang korang boleh pilih :

 4 hari 3 malam
(P Klang - Phuket - Langkawi - P Klang)

4 hari 3 malam 
(P Klang - Phuket - Penang - P Klang)

5 hari 4 malam
(P Klang - Phuket - Krabi - Penang - P Klang)

3 hari 2 malam
(P Klang - Singapore - P Klang)

Boleh book terus dari website Star Cruise atau dari travel agent yang berdaftar. Layari website Star Cruises : www.starcruises.com

Newer Post Older Post Home

0 BUAH HATI KISAH TATIE:

Jangan malu-malu untuk komen .. Thank you :)

American Airliner Plane