PENGALAMAN MENGINAP DI RYDGES SYDNEY HOTEL

By | 1/23/2015 10:32:00 am Leave a Comment
Masih ingat trip Kisah Tatie ke Sydney tahun lepas? Aku hampir-hampir terlupa dengan review hotel Rydges Sydney Central Hotel. Nasib ada yang bertanyakan tentang penginapan di Sydney. Mekacih!

Jalan-Jalan Di Sekitar Hotel

Rydges Sydney Central Hotel ni agak mahal sikit harganya tetapi lokasinya amat menyenangkan. Untuk pengetahuan korang, Rydges ni mempunyai beberapa rangkaian hotel di Australia dan New Zealand seperti Rydges Sydney Central, Rydges Capital Hill Canberra, Rydges Auckland Hotel, Rydges South Bank Brisbane dan banyak lagi. Adalah lebih kurang 20 cawangan di serata New Zealand dan Australia, serta satu di London. 

Tapi hari ni aku nak highlightkan Rydges Sydney Central Hotel yang terletak di Albion Street Sydney. Lokasi hotel ni sangat mudah untuk diaccess. Korang boleh berjalan kaki je ke Darling Harbour dan ia juga berdekatan dengan Chinatown Sydney. Dah alang-alang dekat dengan Chinatown, haruslah dekat dengan Sydney Paddy's Market. Hehehe.

Via Agoda

Menginap di sini selama dua malam adalah satu pengalaman yang sukar dilupakan. Bagi muslim, Rydges Sydney Central Hotel ni berdekatan dengan restoran-restoran halal. Just jalan kaki je. 

Lobby Hotel
Ruang Menunggu Di Lobby
Eh, ni ikan betul tau.. Hidup!

Apa yang penting pada zaman sekarang adalah WIFI. Hotel ni mempunyai free wifi di setiap bilik. Takdelah macam sesetengah hotel. Kita bayar mahal-mahal, wifi pula tak free. Berlainan dengan Rydges Sydney Central Hotel wifi di setiap bilik free dan laju. Itu yang aku suka. Yeay!

Hallway

JENIS BILIK :DELUXE ROOM

Bilik yang luas, dekorasi bilik yang simple dan moden. Bilik aku bertentangan dengan pejabat. So, tak dapatlah lihat view menarik di hotel ni. T_T


Rydges Sydney Central was a finalist in the 2014 TAA Tourism Accommodation Austalia Awards for Excellence. Nominated for two categories: 
Sydney Superior Accommodation Hotel of the Year
Pemandangan Luar Bilik

Kalau korang ke Sydney, marilah menginap di Rydges Sydney Central Hotel ni. Dari 10 bintang, aku bagi 7 bintang kat hotel ni. Selamat melancong!
Newer Post Older Post Home

0 BUAH HATI KISAH TATIE:

Jangan malu-malu untuk komen .. Thank you :)

American Airliner Plane