6 TEMPAT PENGINAPAN EXOTIC DI NEGERI SEMBILAN

By | 1/07/2015 11:40:00 am 23 comments
Jika sebelum ni aku dah listkan tempat-tempat makan best di Seremban, hari ni aku nak listkan 6 TEMPAT PENGINAPAN EXOTIC DI NEGERI SEMBILAN. Alhamdulillah, post pasal makanan mendapat feedback hebat dari pembaca. Memang banyak yang belum masuk list, sebab yang itu fokus pada bandar Seremban. Insyallah soon, aku buat pasal daerah lain okay?? :)

Hari ni, kita cakap pasal penginapan pula. Ramai yang tak tahu Negeri Sembilan ni mempunyai tempat-tempat penginapan yang menarik. Mempunyai konsep lain dari yang lain. Aku tahu ada di kalangan korang yang pernah pergi kat tempat-tempat ni. Ada yang tak pernah pergi langsung. Nevermind, lepas ni packing barang, start engine kereta dan jom pergi. Yeay!

Jom kita lihat, 6 TEMPAT PENGINAPAN EXOTIC DI NEGERI SEMBILAN.

1) Eagle Ranch Resort Port Dickson

Bagi aku, Eagle Ranch Resort Port Dickson ni sangat unik dan memang lain dari resort-resort yang aku pernah pergi sebelum ni. Harga dia pun taklah mahal sangat. Korang boleh pilih nak stay kat bandwagon ke, tepee ke, log cabin ke, paddock chalet ke dan lain-lain. Up to you.  Tetiba feeling-feeling cowboy bila stay kat sini. Lebih-lebih lagi menginap kat Tepee. Hahaha. 



Tepee

2) Awan Mulan 

Awan Mulan ni boleh tahan famous di kalangan mereka yang suka percutian nature dan santai. Ada yang cakap tempat ni pernah dijadikan sebagai lokasi penggambaran filem Melayu yang dilakonkan oleh artis popular tanahair. Entahlah. Banyak sangat versi. Entah betul ke entah tak. Tapi cuba bayangkan petang-petang korang bersantai di hammock sambil menghirup udara segar.. Layan~
Hammock

3) Grand Lexis Port Dickson

Tak keterlaluan kalau aku cakap ni antara resort yang famous di selatan tanah air. Sering dijadikan destinasi pilihan bagi mereka yang mahukan privasi. Rata-rata yang datang ke sini majority keluarga, pasangan berbulan madu dan lain-lain lagi. Setiap bilik di Grand Lexis mempunyai swimming pool yang tersendiri. So, bagi wanita berhijab, aku rasa ini resort terbaik untuk kalian. :)


Private Pool

4) The Shorea

The Shorea lebih kurang sama macam Awan Mulan, cuma both mempunyai kelainan yang tersendiri. Bagi aku, The Shorea ni lebih classy dan lebih cantik. The Shorea ni terletak di jalan nak ke Jelebu, 9 km dari bandar Seremban. Rata-rata yang datang ke sini sangat berpuas hati dengan tempat ni.


Lebih Indah Di Kala Senja Berlabuh

5) The Dusun

Satu lagi tempat adalah The Dusun. Actually, The Dusun, The Shorea dan Awan Mulan ni dekat-dekat je. Cuma The Dusun ni best jika korang datang masa musim buah. Kenapa namanya The Dusun kerana dahulunya ia adalah sebuah dusun durian yang kini dijadikan resort. Tapi apa yang tak best, aku dengar terdapat anjing-anjing yang berkeliaran di sini. Mungkin sesiapa pernah pergi sini boleh komen dan share pengalaman korang di ruang komen kat bawah.


Unik dan Tradisional

6) Avillion Port Dickson

Antara keenam-enam ni, the latest yang aku pergi adalah Avillion Port Dickson. Masih menjadi resort favourite aku, Avillion Port Dickson ni sangat best sebab kat sini macam-macam ada seperti Pet Farm, Cooking Class, Sauna, Kids Cabin, Art Space dan lain-lain lagi. So, takdela bosan sangat. Tambah lagi, Avispa kat Avillion Port Dickson ni selalu menang award 'The Best Spa'.  Masa aku pergi hari tu, ramai gila mat salleh. Jadi paham-pahamla, mat salleh ni kan fussy, so kalau diorang datang dan stay maknanya resort ni bestlah.Tak gittewww? Hahaha.


Kerusi Yang Menjadi Trademark Avillion

Have a nice day!! :)

Newer Post Older Post Home

23 comments:

  1. memang semua tempat tu best sangat......nak survey yg kat eagle ranch dengan dusun....terima kasih tatie atas perkongsian ini.....

    ReplyDelete
  2. Ada fb x t nk add leh update tmpt atau tmpt makan yg best

    ReplyDelete
  3. Omg! Dusun tu memang best. Avilion konsep dia macam W Hotel dekat Koh Samui la! Heee

    ReplyDelete
  4. Semua tmpt ni mcm mahal je

    ReplyDelete
  5. Lepas ni kita buat 10 tempat menginap bajet tapi letop di seremban!

    ReplyDelete
  6. Tong fong ngan nam keow x masuk ke?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kahkahkah

      Delete
    2. Tong fong dekat mana? Mahal tak? Nam keow RM45 kan?

      Delete
  7. Insya Allah bakal sampai jgk nanti ke grand lexis..dh lama nk pergi.. XD

    ReplyDelete
  8. Wowww..memang rare!! Terutama the mulan, the dusun & the shoria..macam best!

    ReplyDelete
  9. Salam.. Saya pernah ke grand lexis.. And right now.. Saya tengah berada di lexis hibiscus. Actually grand lexis and lexis hibiscus ni 1owner yg sama. Sama2 Ada private pool inside the room. But lexis hibiscus the interior and exterior design more modern and nice. It's worth it if you spend time with your family.. Because they have a quite big room. The best room is sea view.. So u can swim and see the sea

    ReplyDelete
  10. aku ni dok neg sembilan lebih 15 tahun. tapi tak pernah jejak pun tempat ni semua. rasa malu pulak haha

    ReplyDelete
  11. Ive been to eagle ranch. Mmg best. Sy tido dlm tepe yg bentuk khemah tu. Unik n worth. Tk mahal sgt mcm hotel yg lain

    ReplyDelete
  12. Ive been to eagle ranch. Mmg best. Sy tido dlm tepe yg bentuk khemah tu. Unik n worth. Tk mahal sgt mcm hotel yg lain

    ReplyDelete
  13. wah...3 daripadanya saya tak pernah tahu pun walaupun saya tinggal di negeri sembilan!

    ReplyDelete
  14. seriously love ur blog sis :)

    ReplyDelete
  15. love too much much thanks sis for sharing!!!😍

    ReplyDelete
  16. love too much much thanks sis for sharing!!!😍

    ReplyDelete
  17. wlpn ddk kt n9 masih tak tahu tempat-tempat ni.

    ReplyDelete

Jangan malu-malu untuk komen .. Thank you :)

American Airliner Plane