PENGALAMAN TRAGIS NAIK SEOUL SIGHTSEEING BUS TOUR

By | 6/13/2015 09:36:00 am Leave a Comment
Aku memang suka buat keputusan mendadak. Kalau rasa nak makan kepsi, time tu juga sanggup hidupkan enjin kereta dan terus ke kepsi walaupun time dah 9.40 malam. Peduli apa walaupun kepsi dah nak tutup. Nak jugak! Nak jugak! Haha.

Sama juga dengan travel. Last minute decision biasanya lagi best. Haha. Cuma yang tak best adalah risiko. Entah betul ke tak apa yang aku buat ni. T_T

The worst adalah masa kat Korea. Memula ingatkan nak pusing mall. Dari satu mall ke satu mall. Tapi aku tersampai awal. Ada lagi 2 jam sebelum mall buka. Fengsaaannnn ahkak ko ni. Tetiba ternampak Seoul Sightseeing Bus Tour bertentangan dengan Doota.


Tanpa pikir panjang, aku pun beli tiket dia. Kalau tak silap around 12k won macam tu. Convert adalah dalam 40 hengget ++. Confident je naik tanpa tau apa akan terjadi nanti. Hewhew.


Memula syokla. Rasa macam nak je duduk lama pusing satu round dulu. Then baru hop-on hop-off. As usual la kan. Tapi tak diduga, jalan banyak tutup hari tu akibat demonstrasi. Gosh!! Only a few stops je yang boleh turunkan penumpang.

Tapi kebanyakan jalan yang ditutup semuanya tourist attraction. Camana nak nak lalu?? Rasa nak nangis ahkak ko ni. Kalau boleh refund tiket tu, Alhamdulillah. Masalahnya tak boleh. 

Pasrah jelah. T_T



Sana sini bas polis. Haa, kau!! Dasyat dia sampai polis kat sini angkut pasukan dia dengan bas. Bukan satu dua bas, tapi banyak gila. Dalam satu kawasan adalah dalam 3-4 bas. Cuak pula aku jalan sengsorang time tu. Gulp!


Bas Seoul Sightseeing Tour ni ada berbumbung dan tak berbumbung. Of courselah double decker bus. Tapi aku tak recommendla pergi masa panas. Aku naik hari tu pun peluh jantan mencurah-curah. Panas hoi. No wonder group dari China siap berpayung bagai. 

Nak Info Pasal Sesuatu Tempat, Kenalah Pakai Ni

Pesanan aku, tak kiralah korang naik abs ni ke tube ke subway ke.. blabla ke ... Kena alert dengan persekitaran dulu sebelum keluar. Kengkadang benda ni la buat transport tu delay and cancel last minute. Dengan traffic jam yang gila lagi.

Ini bukan kali pertama aku hadap benda ni. Sebelum ni kat Paris, Jakarta, India and sekarang Korea. Kawwww rasa?? Hazab dek non!! Hahaha

Balik tu, tengok news kat TV... Umak ai...


Newer Post Older Post Home

0 BUAH HATI KISAH TATIE:

Jangan malu-malu untuk komen .. Thank you :)

American Airliner Plane