ENTRY DUBAI : TERBANG TINGGI-TINGGI DI IFLY DUBAI

By | 9/26/2015 11:14:00 am 3 comments
Aku memang takut pada ketinggian. Sebab tu tak pernah terfikir nak try paragliding, skydiving dan lain-lain. Yang naik basikal kat Bohol tu pun aku di antara orang paling last naik. Scary wei. Grrr. Pedulilah orang nak cakap aku ayam ke, tikus ke, lipas ke .. Takut tetap takut! Hahaha.

Tapi orang kata, cara terbaik nak atasi ketakutan ni, kita sendiri kena berdepan dengan benda yang kita takut tu. So, aku gagahkan diri sekali lagi untuk mencuba indoor skydiving kat iFLY Dubai.

iFly Dubai

Lokasi iFLY Dubai ni kat Mirdif City Centre (salah satu mall kat Dubai ni) dan iFLY ni ada banyak cawangan di seluruh dunia seperti Dubai, Singapore, Toronto, Abu Dhabi, Orlando dan banyak lagi. Yang Airkix (UK), Freezone (Moscow) dan Skyventure (Canada) tu pun under diorang juga.


Harga tiket iFLY Dubai

Mula-mula sekali, korang kena register diri korang di pc yang disediakan. PC ni touchscreen tau! Dah isi, jangan lupa print dan bila dah print bagilah kat kaunter. iFLY Dubai ni ada banyak sesi. Tapi masa kitorang pergi hari tu, tak ramai orang pun. Maybe sebab weekdays.


Then, tunggulah sampai turn korang. Sebelum start fly, ada sesi briefing. Ini wajib!! Manalah tau tetiba terjadi insiden yang tidak diingini berlaku. 

Jocko jadi model .. Hahaha

Dah habis briefing, sesi tukar baju pulak. Yang ni aku sarung je. Malas nak buka baju semua. So, amek saiz besar sikit dan agak-agak muat. Kalau korang pakai selipar, kat sini ada kasut untuk korang pakai. Tapi aku suggest pakailah siap-siap kasut dan stokin dari rumah. Senang!

Pakaian untuk terbang di iFLY Dubai
Locker untuk simpan barang

Untuk topi dan telinga, staff diorang akan bantu korang. Risaulah silap pakai ke apa. Especially bab telinga. Kena pakai penutup ni betul-betul. Tekanan kuat kat dalam tu oi. 


And, now .. JOM TERBANG!! Ya Allah masa ni jantung dupdapdupdap. Cuak gila. Rasa nak patah balik pun ada. Tapi aku tau semua pakat control macho. Tak caya? Tengoklah gambar kat bawah nanti. Hahahaha.

I'm ready .. 
Group photo
Inilah tempatnya ...
Action-action dulu .. Kahkah

Kitorang ada 2 sesi. Sesi first bawah dulu, sesi kedua lagi tinggi dan tinggi. Bergilir-gilir ikut turn. Memula tak cuak mana, dah sampai kat atas .. Ya Allah, rasa nak gugur jantung ni. Haha.

Steady lagi masa ni 
I believe I can fly .. Hahaha
Makkkkkkk, takut!!!

Bukan aku je yang takut .. tengok diorang yang lain.. Hahaha.

Jocko kenapa Jocko? Hihihi
Ruby sedang baca mantera ke tu? Haha
Karen, are you ok? Haha
Ini macam "Ku pasrah" .. Cutelah Mia.

Ni first time aku cuba aktiviti ni. Memula rasa takut, tapi lama-lama seronok pula. Insyallah, kalau 20 kali buat benda ni .. bolehlah aku try skydiving lepas ni. Haha. *berangan*. Apa-apapun pengalaman yang sangat menyeronokkan. 

Souvenirs

Last sekali, kitorang dapat sijil. Bukti kitorang dah try aktiviti ni.
Haa, korang yang baca tu .. pergilah try cepat! 



Jom tengok video ni ... Enjoy~



iFLY Dubai
Mirdif City Centre,
Sheikh Mohammed bin Zayed Road, Dubai,
United Arab Emirates


Newer Post Older Post Home

3 comments:

  1. Bestnya boleh try ifly terbang macam diawangan. Terbaikkk...

    ReplyDelete
  2. One of the best moment nih..i believe i can fly sgt taw

    ReplyDelete

Jangan malu-malu untuk komen .. Thank you :)

American Airliner Plane