TOWER BARU FIRST WORLD HOTEL GENTING

By | 7/30/2015 10:25:00 am 4 comments
Makin lama, makin tak sabar aku nak tunggu kemunculan 'baru' Genting Highlands. Sesuatu yang bakal menggegarkan industri pelancongan tanahair tak lama lagi. Mana taknya, taman tema 20th Century Fox pertama di dunia, Genting Premium Outlet dan juga pusat membeli belah Sky Avenue dan Sky Plaza yang sememangnya hebat. Tak caya? Tunggulah nanti. =P

Hotel-hotel yang dah sedia ada pun kebanyakannya dinaiktaraf bagi memberi nafas baru kepada pengunjung. Termasuklah First World Hotel Genting Highlands.

Genting Highlands yang lama

First World Hotel pernah dinobatkan sebagai hotel terbesar di dunia yang mempunyai 6118 bilik. 6118 bilik ni pun sentiasa FULL especially masa peak hour. Sentiasa jadi pilihan sebab mudah. Dalam hotel ni ada indoor theme park dan juga pusat membeli belah. Harga semalam pun berpatutan dan tak mahal sangat compare dengan yang lain.

Pengiktirafan
Please be aware
Berdekatan pintu masuk First World
Starbucks di Lobi First World Hotel Genting
Dengan member, Dikbee

Aku suka datang sini sebab suasana Genting macam oversea. Paling tak pun macam kat China lah, sebab ramai gila pelancong dari Singapore dan China. Hahahaha.

ATM machine di First World Genting

Berbalik pada cerita tower di Genting, sebelum ni dah ada tower 1 dan tower 2 dan terbaru tower 2 Annex (tower 2A) yang baru je siap beberapa bulan lepas. Ini semua bagi menampung jumlah pengunjung yang semakin hari semakin ramai.


Tower 1

Tower 2

Susur ke Tower 2 Annex

Kafe Terminal 2 Annex

Tower 2 Annex ni semuanya baru termasuklah suasana persekitarannya yang berbeza dari tower sebelum ni. Rekabentuk moden dan sangat menarik. Teringat jap kat Heathrow London bila tengok bahagian ceiling lobi tower baru ni. Haha.

Boleh tengok lift tu berada di tingkat mana
Kad bilik

And taraaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.... inilah biliknya!! Wah, wah, wah.

Terdapat 1286 bilik di Tower 2 Annex yang merangkumi 2 jenis bilik, XYZ Deluxe Room dan XYZ Triple Room. Berkonsepkan moden dan simple, aku selesa tidur di sini semalaman. TV pun tv baru  flat screen 32". (some of the rooms di bahagian lama menggunakan tv lama). 


Bahagian toilet pula terpisah 3. Tandas, ruang basuh tangan dan ruang mandi. 

 

Bagi yang ambil pakej sekali dengan breakfast, tempat breakfast masih di tempat dulu di tower lama. Korang tak perlu runsing sebab jalan menghubungkan tower lama dan tower baru ada di setiap tingkap. Rajin atau tak je untuk jalan ke sana. Huhu.


Breakfast in here
Haus waktu malam?

And yes, tempat drop card untuk check-out juga disediakan di lobi Tower 2 Annex.



Overall, aku berpuas hati dengan tower baru First World Hotel Genting ni. Nak lebih feel, ambillah bilik menghadap pemandangan. Bilik yang aku stay ni menghadap bilik lain, bersaiz sederhana dan sesuai untuk 2 orang dewasa.

Bersih memang bersih. Masih lagi bau baru dan segar. Arghh, nyaman~

Newer Post Older Post Home

4 comments:

  1. wahh untungnyeee travel ditaja. alhamdulillah rezeki tatie. next time jgn lupe ajak nanie k. hihi

    ReplyDelete
  2. Mcm tak sbr nak stay & tgok new look First World Hotel ni...kalau dulu pergi Genting Highland mmg selalu menginap kat sana but bilik hotel tak begitu memuaskan..suka stay situ sbb keluar je terus outdoor park :)

    ReplyDelete
  3. Jom Singgah Blog Saya

    Koleksi Resepi emak
    http://koleksiresepiemak.blogspot.com/

    Info Filem Terkini
    http://filemhebat.blogspot.com/

    ReplyDelete

Jangan malu-malu untuk komen .. Thank you :)

American Airliner Plane