PENGALAMAN NAIK KAPAL SEA FALCON DI LANGKAWI

By | 7/03/2015 11:36:00 am 1 comment
Naik kapal di Langkawi? Best ke? Teruskan membaca entry ni.


Tapi tak semua kapal NAAM ni mahal. Ada juga yang affordable. Such as Sea Falcon. Cuma Sea Falcon ni tak berapa nak privasi sangat macam Blue Dolphin tu. Naik sekali dengan orang lain. Tapi harganya jauh lagi murah dari kapal lagi satu tu.

Harga ratus-ratus je dan ikut kepala. Around RM300 ++ (seorang). Takdelah cecah ribuan seperti yang lagi satu tu. Ini kenalah try sebab pengalaman sangat berharga. 

Royal Langkawi Yacht Club

And, again .. jangan jeles uol, sekali lagi aku naik kapal mewah NAAM Langkawi ni. 



Yang lainnya, kali ni kitorang naik dari Royal Langkawi Yacht Club berhampiran dengan jeti Kuah tu. Aku baru tau ada kewujudan tempat ni. Lepas ni bolehlah lepas situ petang-petang. Hihi.
Masuk-masuk seperti biasa .. diberi cold towel sebagai penyegar diri
Penerangan tentang keselamatan ketika kecemasan
Welcome drink

Kali ni lebih santai dan sempoi. Yang mana kaki selfie tu, memang selfie sampai puas, yang mana kaki makan tu makan sampai puas, yang mana suka terjun kolam tu, bolehla terjun dari kapal ni dan mandi kat laut.. And segalanya bestlah!! *rindu*

Group photo
Captain

Sea Falcon ni ada 3 bilik tidur. Satu bilik utama dan dua bilik biasa. Pengunjung boleh guna je bilik memana yang diorang nak. Semua dah termasuk dalam pakej. Kot-kot nak breastfeed anak ke or tukar baju ke or pening mabuk laut .. bolehlah stay kat bilik ni kejap.

Bilik dia unik. Tukar-tukar warna lampu selang beberapa minit. Gayat ahkak uol ni kejap! Haha.

 

Sepanjang perlayaran, kitorang cuci mata dengan keindahan pulau-pulau kecil sekitar Langkawi. Ada sekali tu kapten berhenti kejap berhampiran dengan burung helang yang tak terbang-terbang kat Kuah tu. Yang tak pernah ke pulau lagenda ni, ini adalah mercu tanda Langkawi. Make sure singgah sini at least once in a lifetime untuk bergambar.


Makan, makan, makan sampai kenyang !!! Sedap pulak tu. Cepat je makanan habis. Ssiapalah makan paling banyak tu kan?? Hahaha. =P


Trip berakhir dengan menikmati keindahan sunset dari atas kapal. As usual, sunset yang selalu diperkatakan pelancong luar ni sebagai salah satu yang tercantik kat dunia ni memang sangat ohsemmmm!! I really enjoy tengok sunset dari atas kapal ni. I miss this moment. :(


Cantikkan view sunset ni? Amazing!



Newer Post Older Post Home

1 comment:

Jangan malu-malu untuk komen .. Thank you :)

American Airliner Plane