MENGUNCI RASA CINTA DI SEOUL TOWER KOREA

By | 6/11/2015 02:41:00 am 2 comments
Macam-macam cara untuk menyemai kenangan bersama yang tersayang. Dinner romantik, holiday sesama dan lain-lain lagi. Tapi cara paling jimat, beli padlock dan letak kat memana yang korang suka. Tapi janganla tetiba pegi letak kat pagar jiran. Buang tebiat namanya. Haks!

Tapi aku tengok budaya ni semakin menular sampaikan Bukit Bendera Penang tu pun ada. Ntah dari mana datangnya idea gile diorang beli love lock atau love padlock ni. Dari bazir cenggitu, baik kasi aku yang sentiasa bermasalah hilang lock bile travel ni. Hahaha.

And salah satu tempat femes love padlock ni adalah kat N Seoul Tower, Korea


N Seoul Tower ni terletak kat Gunung Namsan. Nak cakap direct subway ke sana memang takde. Apa yang aku buat, amek subway ke Myeong-dong line 4, exit no 3 then jalan kaki sikit then amek free shuttle ke tempat cable car dia. Kalau korang rajin, pergi naik shuttle, balik jalan lah kaki. Boleh merasa naik train cinonet tu. Hahaha. (ampun aku tatau apa nama benda alah tu)

Free Shuttle
Inilah... Aku Tatau Apa Nama Benda Ni .. Lol!

Dari sini naik cable car ke atas. Harga tiket cable car N Seoul Tower around 8500 won macam tu. 
Return tiket tau!

Cara-cara Nak Ke N Seoul Tower

1) Cable Car 
2) Seoul City Bus Tour

Untuk 2 Orang .. Nasib Ada Minah Dari Malaysia Kat Sini
Harga Tiket  Ke N Seoul Tower


Menara N Seoul Tower ni takdelah tinggi mana pun (236m je). Tapi tak putus-putus dengan kehadiran pengunjung. Memandangkan aku pergi solo, feeling dia takdelah best sangat. Lainlah kalau Encik H ada. So, aku decide untuk jenjalan je kat area bawah tu. Huhu.


Nak pula masa aku pergi tu cuaca kat atas tu berkabus tebal. Sah-sah bila sampai nanti confirm tak nampak pape. Ish, taknaklah! Membazir je.


Macam-macam benda ada kat atas ni. Tapi of courselah mak jemah-mak jemah sekalian alam ni nak tengok Seoul dari atas ni je. Kalau tak naik tower pun boleh sebenarnya. Dia ada satu tempat macam lookout point. Haa, jimat tak?? Ekekeke. =P


Seoul Tower ni ada orang cakap pergi malam cantik, ada cakap pergi siang boleh nampak everything. Kaw rasa camana? Aku rasa pergi siangla best. Boleh nampak banyak benda. Kan?


Ketara sekali of couse love padlock. Ya Rabbi, merata-rata diorang letak padlock ni. Kat celah batu pun boleh. Motif sangatkan? Hahaha. 

Macam masyuk je buka gerai jual padlock kat atas ni. Hahaha. 


Tapi dalam bebanyak sudut, kat pokok ni la paling mencuit hati. Hamek kau!! Sekali 7 pokok diorang letak padlock Ala-ala padlock tree gittew. Sweetnya korang. Tetiba terjumpa pula banyak nama orang Malaysia. Alololo, diabetis aku tau. Hahaha.
Sedang Mencari Kot-Kot Ada Nama Orang Melayu 
Haaa, Jumpa Pun!!! Sape Punya Ni??? Mengaku Cepat!!
Teddy Bear Factory


Okay, bye  .... !!!

Newer Post Older Post Home

2 comments:

  1. nasib baik tak jumpa padlock Sally :P

    ReplyDelete
  2. Kanyakumari is best destination to visit this summer. This city is loaded with number of tourist attractions, historic monuments, temples and other interesting places to visit. When comes to accommodation, hotels in Kanyakumari will serve you with best hospitality.

    ReplyDelete

Jangan malu-malu untuk komen .. Thank you :)

American Airliner Plane