TRIP MEMPERINGATI 10 TAHUN PEMERGIAN AYAHANDA

By | 4/28/2015 08:30:00 am 7 comments
Trip baru-baru ni memang sebak. Sesekali airmata tumpah mengalir di pipi. Tak mampu menahan diri dari terus menangis mengingatinya. Rindunya ya Allah. Siapa sangkakan, pergi holiday, bergelak ketawa, makan sama-sama .. Sekali balik, orang tersayang jatuh sakit dan beberapa minggu selepas tu meninggal dunia. Memang meninggalkan kesan mendalam betul.

Itulah yang aku alami. Kesannya sampai sekarang. Sedih dan pedih.

Last trip dengan ayahanda, aku nekad. One day aku akan datang lagi. Dengan teman hidup. I will repeat the moment meskipun feelingnya berlainan sama sekali. Alhamdulillah, wish menjadi kenyataan. Syukur!

BEFORE AND AFTER

Manhattan Hotel : Frankfurt, Germany
Pilatus Hotel : Lucerne Switzerland

(pssst, gambar kat atas ni tahun 1997, gambar terakhir dengan dia sikit je)

10 tahun lepas, sumpah aku menyesal. Kalaulah aku tahu itulah trip terakhir dengannya, akan ku habiskan kodak kamera dengan ambil gambar dia je. Aku tak sangka, dia demam dan penat kat bilik tu antara tanda-tanda dia akan pergi buat selamanya. Balik-balik dia jatuh sakit, kanser stage 4. Ingatkan demam biasa je. Sobsob.

Sempena 10 tahun pemergiannya, aku kembali ke tempat favourite dia, Switzerland. Merakam kenangan di tempat yang sama.

Abah, I miss you so much. Rindu abah. T_T

Kenangan di Zurich Semasa Trip Terakhir   December 2004 dengannya. Dalam gambar bersama mak tiri disnap oleh arwah abah.

Newer Post Older Post Home

7 comments:

  1. Sebak pula saya baca. Saya pula sudah tiada kedua-duanya sekali.

    ReplyDelete
  2. kehilangan orang tersayang memang beri kesan kan Tatie. Al Fatihah buat arwah Abah, moga dia ditempatkan bersama orang soleh :)

    ReplyDelete
  3. ko bagi aku menangis pagi ni tatie....


    :(

    al-fatihah

    ReplyDelete
  4. Al-Fatihah. habuk pulak mata ni

    ReplyDelete
  5. Sedihnya baca! Hmmmmmm, tidak!

    Al Fatihah. He must be happy of you from there :)

    ReplyDelete
  6. sedihnya baca your post. Be strong :')

    ReplyDelete
  7. makasih bos infonya dan salam sukses

    ReplyDelete

Jangan malu-malu untuk komen .. Thank you :)

American Airliner Plane