TEMPAT MAKAN BEST DI SEREMBAN (RESTORAN HALAL)

By | 1/02/2015 10:00:00 am 161 comments
Terdapat persoalan yang diajukan kat aku, "KAT MANA TEMPAT MAKAN BEST DI SEREMBAN?". Susah sebenarnya nak jawab ni. Kalau kita asyik makan benda sama, tekak pun alah bisa tegal biasa. Sebab bagi aku, kalau first time makan sesuatu makanan tu, barulah ada aura. Barulah dapat bezakan best atau tak.
Tapi kan... Tapi kannnn.. ada je tempat makan best kat Seremban ni. Kira kalau femesla juga. Manalah tahu ada di antara korang yang plan nak turun Seremban, bolehlah singgah makan kat sini. Haaa, tapi jangan lupa roger aku bila korang datang Seremban. Haha.
KAT MANA TEMPAT MAKAN BEST DAN HALAL KAT SEREMBAN?? Aku bagi 14 tempat makan yang boleh korang singgah dan melantak di Seremban... Selamat menjamu selera. :)

1) Nasi Arab Damsyik
Kiranya ni paling wajib ko try kalau bila datang Seremban. Nasi Arab Damsyik ni famous. Kalau datang malam, sentiasa penuh. Bertemakan masakan arab yang berasal dari Damsyik, haa.. memang terangkatlah bila makan kat sini. Sedap sangat nasi arab kat sini. Restoran Nasi Arab Damsyik ni terletak di Jalan Paroi-Senawang. Kalau sesat, tanya je orang. Semua orang Seremban mesti tahu restoran ni.

2) Gerai Rajab, Benteng Seremban
Kalau dah ada darah dari Bukit Tinggi Sumatera, memang tak boleh dipisahkan dengan Satay Minang ni. Merata tempat yang aku pergi kat Malaysia ni, kat Seremban ni juga yang paling sedap. Tak percaya trylah. Pak Rajab ni memang asal dari sana dan dah berniaga lama. Kini Gerai Rajab ni terletak di Benteng (tengah bandar) Seremban dan dibuka dari petang sampai malam.

3) Haji Shariff Cendol
Ini pun salah satu tempat makan yang bertahan lama di Seremban. Mempunyai pengaruhnya sendiri, Haji Shariff Cendol semakin berkembang dan mempunyai beberapa cawangan di daerah Seremban. Actually kalau korang nak tahu, ada perbezaan di antara cendol Negeri Sembilan dan cendol di negeri lain. Itupun aku baru tahu bila join trip Tourism Negeri Sembilan. Hahaha. Cendol di Negeri Sembilan ni diorang menggunakan gula enau atau gula kabung.
Selain dari Haji Shariff Cendol, ada lagi gerai-gerai cendol yang famous di Seremban seperti Cendol Kampung Jiboi dan Cendol Leman Dawi Senawang.

4) Nasi Lemak Balai Polis
Walaupun aku rasa harganya makin lama, makin tak diterima dek akal, tetapi Nasi Lemak di Gerai Senyum Senyum Selalu (berhadapan dengan Balai Polis Seremban) ni mempunyai kelebihannnya yang tersendiri. Sambal sotong, ayam, pedal dan lain-lain selalu menjadi pilihan pelanggan yang berkunjung kat sini. Aku salah seorang pelanggan setia dari dulu hingga kini.
Nasi Lemak Balai Polis (nama famous) ni pun antara yang dah lama wujud di Seremban dan masih bertahan sehingga ke hari ini. Pengaruh kuat wei. Mahal-mahal pun, sodap bak kata orang nogori.

5) Starfresh Agropark, Jalan Bukit Putus

Ingat tak review aku beberapa bulan lepas pasal Starfresh Agropark? Walaupun Jalan Bukit Putus-Kuala Pilah ni semakin sunyi sejak adanya highway baru, tetapi bagi pelanggan setia Starfresh Agropark itu bukan penghalang untuk datang ke sini.
Tambahan pula, suasana di sini berbeza dengan tempat lain dan selain dari makan, macam-macam benda boleh buat kat Starfresh Agropark ni. Haa, nak tahu apa .. kenalah baca entry aku yang lepas. 

6) Mee Kari Railway Seremban
Boleh katakan semua yang aku suggest ni kebanyakannya dah established lama termasuklah Restoran Mee Kari Railway Seremban ni. Kenapa nama dia mee kari railway? Suatu ketika dahulu lokasinya adalah berdekatan dengan Stesen Keretapi Seremban. 
Sebuah gerai kecil kemudian berpindah ke Seremban 2. Mee Kari Railway Seremban ni tak kedekut ayam. Itulah yang menjadi tumpuan para pelanggan setianya saban hari.

7) Warung Lempeng Limet, Senawang
Teringin nak makan lempeng di waktu malam tapi malas nak masak? Tak payah susah-susah. Jom ke Warung Lempeng Limet Senawang. Kat sini macam-macam ada. Ada cekodok, lempeng dan lain-lain lagi. Haa, kalau gatal tekak craving for lempeng malam-malam tu bolehlah ke sini. 

8) Restoran Wadi Ar-Raudhah
Masakan panas, masakan panas. Tengahari kalau perut berkeroncong kelaparan, bolehlah singgah di Restoran Wadi Ar-Raudhah di Rahang. Restoran ni jadi tumpuan bila waktu tengahari sebab lauk pauk yang disajikan semuanya fresh dan pelbagai jenis lauk sampai rambang mata nak pilih. 
Cuma, harganya aku rasa agak mahal sedikit berbanding kedai lain. Well, mahal-mahal pun tetap menjadi pilihan warga Seremban. Tak percaya?? Datanglah sini waktu tengahari. FULL babe!!

 9) Restoran Nelayan Rahang
Sesekali kalau nak makan lain dari yang lain, datanglah Restoran Nelayan di Jalan Rahang. Bertentangan dengan Restoran Wadi Ar-Raudhah. Owner restoran ini adalah saudara aku. Memang dah lama restoran ni bertapak kat sini dan sering menjadi tumpuan penggemar-penggemar makanan eksotik. Kalau korang nak try daging landak, daging rusa dan lain-lain, bolehlah singgah sini. :)

10) Gerai Popia Kuala Kangsar Stadium Paroi
The best popia in Seremban of courssssssseeeee, Popia Paroi. Kalau time Ramadan, beratur panjang orang nak beli popia ni sebab sedap sangat. Kuah dia, perghhhh.. Kecur airliur! Lokasinya di luar Stadium Paroi. Tak payah susah-susah, rasanya penduduk Seremban tau lokasi Gerai Popia Kuala Kangsar ni. Tanya je diorang kalau sesat. Hehehe. 

11) Satay Tulang Jelebu, Senawang
Actually, selama aku duduk di Seremban, baru tahun ni aku tahu kewujudan Satay Tulang. Sumpah tak pernah dengar sebelum ni. Entah bagaimana rasanya, entah bagaimana bentuknya.. Tapi disebabkan tercabar tengok rakan-rakan blogger lain dah sampai sini, maka aku pun menjejakkan kaki ke Satay Tulang Jelebu yang terletak di Dataran Senawang ni.
SATAY TULANG??? DIPERBUAT DARI TULANG KE?? Dok eh, nama je tulang bukan tulang pun. Tapi ia dibuat dari lebihan ayam yang terletak di celah-celah tulang. Satay Tulang ni famous di daerah Jelebu dan ianya adalah perniagaan turun temurun lebih 60 tahun.

12) Restoran Hard Wood Cafe, Seremban 2
Mungkin korang boleh pertimbangkan juga untuk makan tengahari di Restoran Hard Wood Cafe Seremban 2. I repeat Hard Wood Cafe. Bukan Hard Rock Cafe. Kuikui. Restoran ni menyajikan lauk pauk kampung yang sedap. Suasananya pun lain dari yang lain. Berdekatan dengan Aeon Seremban 2, bolehlah pergi nanti.

13) Restoran City Park Oriental 
Restoran City Park Oriental Seremban 2 ini adalah restoran favourite aku ni. Boleh katakan sebulan sekali harus makan sini. Restoran Chinese Muslim di Seremban 2 ni sentiasa padat dengan pelanggan lebih-lebih lagi public holiday. Semuanya laparkan makan sedap. Harganya pun boleh tahan. Antara yang aku suka kat sini mestilah butter prawn dia. 

14) Burger Ijan Paroi
Dari Kuala Lumpur, ia berpindah ke Seremban pada tahun 1995. Burger Ijan ni sentiasa menjadi pilihan warga Seremban yang mahukan hidangan burger yang sedap. Aku sentiasa mempunyai masalah kalau makan burger jalanan ni. Kurang sayurlah, kurang soslah, burger mentahlah. Nasiblah burger Ijan ni sempurna dari segi rupa dan rasa.
Burger Ijan ni tak kedekut sos dan tak kedekut sayur. Maka tak hairanlah perniagaannya berkembang dari sebuah gerai di tepi jalan kemudian beralih di sebuah tapak (bersebelahan dengan Restoran Syed Maju Taman Paroi Jaya). Pelanggan-pelanggannya bukanlah dari Seremban je, ada yang sanggup datang dari Melaka dan Kuala Lumpur semata-mata nak makan burger Ijan ni. Wow!! 
Dah tahu kan kat mana nak makan kat Seremban ni?? Tak payah pening-pening lagi. Sekiranya korang ada cadangan atau nak menambah restoran-restoran pilihan korang, nyatakan kat komen bawah. Mana tahu boleh dijadikan sebagai bahan rujukan pembaca Kisah Tatie yang ingin ke Seremban?
Majority restoran/gerai yang aku suggest ni kebanyakannya dah bertapak lama di Seremban dan mempunyai pengaruhnya tersendiri. Bak kata orang, nak tengok restoran tu berjaya atau tak, tengok usianya. Hehe.
Newer Post Older Post Home

161 comments:

  1. Banyak gak tak tahu lagi. hahahah

    ReplyDelete
  2. Tambah lagi. Mee Udang Pakar Paroi.

    ReplyDelete
  3. Terus terang ckp fobia nk g city park oriental sbb dh 2x mkn dpt lalat dlm telur bungkus & sup..maaf ye.. :(

    ReplyDelete
  4. Jgn lupa singgah Aunty Aini's Cafe di Nilai. SODAP.

    ReplyDelete
  5. Jangan lupa singgah katAunty Aini's cafe di Nilai. SODAP JANG.

    ReplyDelete
  6. Nasi lemak ayam pandan di tmn tuanku jaafar dan giant senawang

    ReplyDelete
  7. Burgerbytes Senawang wajib masuk senarai ni dik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bukan taknak masukkan, tapi burgerbyte tu kat negeri lain pun ada ;)

      Delete
  8. Man Tom Yam & Nasi Ayam Kenyalang patut listed gak.
    Both at Jalan Jelebu dari Ampangan.

    ReplyDelete
  9. Kata bg 15 tempat. Sampai burger ijan baru 14 je..

    ReplyDelete
  10. Awe Yomg Tau Foo tmn paroi jaya..the best in town..like no other!

    ReplyDelete
  11. Ada lagi

    1.Nasi Arab Ulfah Tmn Guru Senawang. Cuba nasi kambing bakar terbaik.
    2. Burgerbyte Tmn Guru Senawang. Western food dan spaghetti olio mmg best.

    ReplyDelete
  12. poie cubo nasi ayam cino...kek bolakang CIMB dopan pasar bosar...Chicken Ball Ball Rice...sodap!! wangi eyhh..

    ReplyDelete
  13. Hard wood tu kene pk 10x nk mkn...mkn sorang je rm33...

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang..mahal giler....

      Delete
    2. Sey ponah kono..mkn tuk 3org rm100++..huk3..xpoie dah..

      Delete
    3. Yes! Memang mahal. Masak lauk dkm periuk kuali emas kot 😬

      Delete
  14. restoran leha world paroi jaya dan restoran zink taman ampangan pun sedap...

    ReplyDelete
  15. Breakfast mee jawa medan selera penghulu cantik. Thorbaekk

    ReplyDelete
  16. Klu mknan thai,yg sedap kat tekak aku,Johan Tomyam kat senawang.

    ReplyDelete
  17. restaurant leha world...lauk pauk dari pintu depan sampai pintu belakang

    ReplyDelete
  18. Siakap stim limau & tom yam pok tek kat man tom yam terbaekk!!! Harus cuba sis

    ReplyDelete
  19. Hurm byknya tempat makan best..tp disebabkan masakan mak always the best, jaranglah nk makan kat luar bila balik Seremban ni.

    ReplyDelete
  20. Boleh tambah Rsstauran Seaview chinese food halal next Palm Mall.
    reasonable orice n taste too ex Butter prawn, crab black pepper & Chiken lemon.

    ReplyDelete
  21. Patin tempoyak jln jelebu....selepas simpang kpg ismail... cer try, best oooo....

    ReplyDelete
  22. Mee udang pakar tu bukak ari2 ker

    ReplyDelete
  23. takde dalam list tempat aku selalu makan:

    1) Leha World, Paroi. -Nasi campur

    2) Burgerbyte cawangan Senawang. - Western

    3) Bondo Kanduang Senawang. - Restoran Minang asli

    ReplyDelete
  24. Restoren Kemangi....Simpang Pinggiran Golf / Tmn Paroi Jaya.....Trafik Light...

    ReplyDelete
  25. Chicken Ball Ball Rice kat area singapore street

    ReplyDelete
  26. Korang yang nak makan western tu apa kata korang try western dari Somban Western & jugak mee rebus dorang. Lokasi di Port Cekodok Cafe & Catering, belakang hospital SALAM, lavendar height. Selain tu ada jugak satay willy kat sana & pelbagai jenis cekodok & lempeng. Harga berpatutan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thorrrrbaekkkk.... (Y)

      Delete
    2. Steak terbaik dkt kedai uncle zek. Kedai tu dlm kawasan surau perumahan. Area seremban 2z worth it sgt!

      Delete
  27. wahh.. hujung2 minggu boleh pegi ni.. thanx

    ReplyDelete
  28. ado laie tompek makan best macam kek bawah nih, eden list kan eh...
    - restoran selero nogori dokek oakland seremban 2...nun belakang hospital columbia...lontong dia manggg aiiii...tak terkato sodap eh!!!kul 7:30 pagi dah boleh boli dah lontong eh...
    - adik beradik restoran selero nogori....iaitu anjung selera pun berderet makanan....restoran nih dokek dengan restoran selero nogori kek atas tuh
    - hurm.....tambah laie satu eh...restoran big mouth burger kek uptown seremban 2....jual burger charcoal....roti eh kaler arang....tp sodap!!!kih3!!!

    ReplyDelete
  29. Restoran arab al-ulfah, senawang... sebelah burgerbyte... kambing bakau dia terbaekkk..

    ReplyDelete
  30. Nasi lemak jamal jgn lupa jugak!terbaik nasi lemak dia

    ReplyDelete
  31. Mee kari railway tu memang terbaik. Setuju tu, ayam mmg tak kedekut dia bg. Tp kat mana lokasi owner tu berniaga ni skrg eh?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sban2 tu luas kak. Dr hosp columbia nk ke aeon jusco ikut depan kilang Yakult. Belok kiri nmpak la kedai tu belah kiri. Seberang jln diz petronas.

      Delete
    2. *SORI..BELOK KANAN

      Delete
  32. restoran leha world terbaekkk. tak lupa juga donat mama one stop atau lebih dikenali donat mah fah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Leha world dulu ok,,skang harga x masuk akal. Sukati je caj.

      Delete
  33. Leha world...lauk byk ...tapi harga mahal lah...

    ReplyDelete
  34. Jom rase apam balik 3 sepayong area bahau dkt pasaraya billion n bdr seri jempol

    ReplyDelete
  35. Jom rase apam balik 3 sepayong area bahau..pasaraya billion dan bdr seri jempol

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyallah... boleh buat food review tak??

      Delete
    2. haah sedap pling sedap apam blik dia. lain. ce try

      Delete
  36. Hard wood cafe ni bahaya bawak anak kecik..make sure anak jangan merayau or ngutip..owner cafe dia sewel letak racun tikus kat lantai ruang makan..jaga2 lah..anak aku dah mkn racun tikus kat kedai ni..sgt tak patut ada racun tikus kat belakang kerusi weiiii... Bukan fitnah ye..kalau owner cafe baik budi bahasa ok lah lagi..ni siap ckp " biasa lah budak mengutip". Otak ada ke xde???kalau ko letak racun tu kat lantai dapur ok..anak aku merayau msuk dapur ko,aku pun tak terkata apa..tp ni dah kes anak aku mengutip racun tikus (dalam bentuk butir beras- di dlm kotak) yg diletakkan belakang kerusi aku..kot jadi kat anak owner cafe tu..apa dia rasa? Serious aku sakit hati terkenang cite 2 thun dulu..

    ReplyDelete
  37. Mee Kari Man Kapitol.
    Bangunan Majlis Agama Islam.
    Breakfast only

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mee kari Man Capitol ni dulu belakang panggung wayang Capitol... Pindah dalam 2~3 tahun di bangunan MAINS.. Dah lebih 30 tahun meniaga Mee Kari ni.. power....

      Delete
    2. oh patutlah tak jumpa.. thanks for the update. last dulu beli kat lokasi lama

      Delete
  38. Benteng tgh pekan sbn tu kat mana ya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. berhampiran dengan the store 2 tingkat aka kfc seremban tu

      Delete
  39. For me semua tak memenuhi selera, mgkn sbb den bkn org Nogori kecuali City Park Oriental Restaurant. Mmg memenuhi selera. Harga pun reasonable.. ^_~

    ReplyDelete
  40. ada 1 lg tmpt mkn sedap..sy duk johor..klu nk gi kl msti singgah warung ni utk mkn tghari..msakkn n9 nye terbaik..lauk pauk mcm2 jns..ada ikan bakar lg n ulam2an..klu nk dtg sblm kol 1..klu x tggu lh nk dpt tmpt duduk..lokasi berhampiran taman ttj berhadapan kilang gunung cable tu..warung pokok ceri..cb lh gi msti puas hati..harga berpatutan..

    ReplyDelete
  41. starfresh best...dulu sekolah aq pnah buat trip ke situ...kat situ ada hostel n tmpt paintball...makan mmg sedap...tambah2 lagi mkn free sbb under sekolah

    ReplyDelete
    Replies
    1. sekarang lagi banyak benda diorang dah update... pergila nanti :)

      Delete
  42. Damsyik sorryla..dah boikot..ayam ngan kambing kering..kedekut dan yang paling tak suka pelayan sombong. Saya skang opt for Nasi Arab Yamani. Skang di taipan sebelah Watsons..ayam besar. Kambing banyak and very moist. Murah..serius..and dia ada kuah dalca bagi kita org melayu yg takleh makan nasi aeab takder kuah...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Lazeez pun ok

      Delete
    2. oh, makanan arab memang kadang2 kering... tapi depends. sebab tu makan dengan sos dia... insyallah next boleh review nasi arab yamani pula :)

      Delete
    3. nasi arab yamani...aku dah pegi... rupanya lg sedap dari damsyik... harga pun murah

      Delete
    4. Damsyik mkn bersila dekat dlam ada plak bak kata cartoon didi "di sini di sini, tatak ada di sini" Ade ke patot katak boleh msuk dkt dlam. Gilo apo? Kodok plak 2. Cte betul ni msa jamuan bbuka puasa anjuran jbtan pnerangan 2 thun lpas. Sebagai tangkal kot

      Delete
  43. Nasi ayam Hainan pn sodap

    ReplyDelete
  44. Klu korang orgsomban korang mesti ingat mee hailam taman selera..kt tm point depan pasar tu tapak dia dulu

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kedai mee hailam medan selera tu now ada dekat s2 depan petronas yg area family store

      Delete
  45. sy nak tumpng tny Gerai Pak Rajab tu berhampiran dengan bangunan or kwsn ape?

    ReplyDelete
    Replies
    1. dekat dengan KFC Seremban yang dekat town tu.. dia macam gerai-gerai .. dibuka time malam

      Delete
  46. Kena masuk capati restoran masjid sebelah masjid rahang pun sodap.

    ReplyDelete
  47. Klau nk try steak, pegi lah windmill seremban 2 sbelh tmn tsik..

    ReplyDelete
  48. Hardwood mampuih nk mkn...xyah laa

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul..rasa xde la gmpak mana.

      Delete
  49. kedai riehan corner jalan tok dagang...paroi
    MEE BANDUNG KETAM
    MEE RACUN
    NASI GORENG KETAM &
    NASI GORENG BANJAR....sodap:-)

    ReplyDelete
  50. kedai riehan corner jalan tok dagang...paroi
    MEE BANDUNG KETAM
    MEE RACUN
    NASI GORENG KETAM &
    NASI GORENG BANJAR....sodap:-)

    ReplyDelete
  51. makan kek kodai bob popia seremban2 pun sodappppp...kat area colombia tu...

    ReplyDelete
  52. Meh sini aku tambahkan...area senawang je ni k. Umai kopitiam, restoran cili padi buffet srapan pagi n lunch, restorn kak zah ( tmn kemuning) chic chop rm 10 je, sodap bhai. Restoran The Red Warrior makann kelantan. Restorn Kipas Gergasi, nasi ayam mama (ni semua kt area klinik senawang). Lazeez Nasi Arab pun pemes. Donut kg sentosa pun marvelous. Nak murah ada nasi bajet kat pekan senawang lama. Tak lupa nasi lemak pinggiran stadium paroi, beratur cam kt kantin skolah. Byk lg tau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. insyallah bersambung di next entry :)

      Delete
    2. ade lg..kt stadium paroi tu gerai yg hujung sekali dekat pokok buluh tu..aku panggil nasi kenduri sebab nasi goreng dia sepinggan boleh makan utk 2 orang

      Delete
  53. https://www.facebook.com/lempeng.limet.3

    ReplyDelete
  54. Bagus entry ni..mmg sesuai wat reference untuk kami yg baru pindah seremban..hari tu try mkn kat doll tomyam berdepan tesco extra senawang..ikan bkar somtam dgn nasi arab dia sedap..nasi lemak & pulut mangga pun sedap..tp mk sure doll tomyam cawangan yg inila

    ReplyDelete
  55. Nak tambah lagi satu tempat makan best "Kampong Lobak Thai Seafood & BBQ" kat area lobak next to Petronas station.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Halal ke kampong lobak tu. Tengok semua cina je kat situ.

      Delete
    2. Halal la kampong lobak tu...owner dia pun melayu...maybe sebab terletak dalam kawasan cina sbb tu pengunjung dia ramai cina...diorg serve tak arak or non halal...

      Delete
  56. Kedai nasi padang depan maxis jln pasar sbn . Hanya meniaga ruang depan kedai kopi cina tepi traffic light. Daging cincang, Rendang serta sambal cili hijau.
    Kalau nasib baik ada gulai jering. Harga patut dan sedap.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kt mne tu..boleh share location dye x..kt nilai ke

      Delete
    2. Kt mne tu..boleh share location dye x..kt nilai ke

      Delete
    3. restaurant ni mahal la. kedai dia betul2 kt tepi jln menghala ke ke mantin. Deret umah kdai area temiang jln bsar sblm KFC. kdai menghadap maxis & massage

      Delete
  57. kalau yang nak pergi Port Dickson. try singgah R&R Mambau jalan arah ke PD. Try pergi kedai D'Syazara Cafe, kedai hujung skali. Mee Rebus Muar dia terangkat sedap eh! Ada western jugak. Parents den suka lamb chop dia. make sure korang makan kekenyang sbb PD tak banyak pun makan best. pada den lahh. hihi

    ReplyDelete
  58. ye ke owner melayu? setau saya ownernya india kawin dgn org thai.. so halal tu diragui la..interior kedai pun mcm byk patung je

    ReplyDelete
  59. Mknan skang mahal glo woiii...blacklist mkn kdi selera kg kat Medan penghulu cantik...nasi lmak ayam gorg 2,Milo n teh tarik 18hengget!

    ReplyDelete
  60. 1) Satay Leman .................................... Taman Permai 1, Seremban (dekat Kemayan Square)
    2) Mahura (Western.Hotel Standard) ....... Lavender Height, Senawang
    3) Firdaus Tan (Nasi Ayam top!) ............. Garden Homes, Seremban 2
    4) Omar Station .................................... Oakland Commercial Centre, Seremban 2
    5) Teratai Seafood ................................. Seremban 2 (depan Jusco/AEON)
    6) Char Kuey Tiaw Magic ....................... Medan Selera Penghulu Cantik (sebelah Allson Klana)
    7) Kassim Rojak (Nasi Ayam top!) .......... Ampangan (dekat dgn Giant Ampgn)

    ReplyDelete
  61. Area Nilai pun byk lokasi mengancam:-)

    ReplyDelete
  62. Kat Nilai pun ada byk lokasi mkn yg sedap spt Aunty Aini's; Wati Corner a.k.a Warung Kubur (ala2 Warung Bunian kat Putrajaya tu) dan Nasi Kandar Lawood (Nasi Kandar Melayu) kat Desa Cempaka:-)

    ReplyDelete
  63. Kat seremban ni Ada tak jual pulut mangga

    ReplyDelete
    Replies
    1. kat sup power pak hassan ada.jalan kuala pilah-seremban

      Delete
  64. restoran oriental kne jauhkan sebab. .tukang masak die cina. .owner je muslim. .sebab mak angkat cakap tukang masak bertatu. .ayam letak kat lantai. .lebih kurang restoran victory. .

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makan ritu pasan laki cina tatu tu masak...ntahla...sedap mmg sedap...tp bila dh was2 tu mmg jauhkan diri la p sana...

      Delete
  65. Hard wood memang harga tak masuk akal. Saya pernah mkn kat situ. Saya ambil lauk asam pedas ikan dan ada lah dua jenis lauk lagi. Bila bab bayar saya tengok dia kira sampai panjang kertas yg dia kira itu. Rupa lauk asam pedas yg saya ambil tu dia kira asing, satu manguk sam pedas tu dah lah mahal pas tu sayur bende pun dia kira satu2. Jadi harga asam pedas ikan kembung tu jadi rm30++ belum nasi n lauk yg dua tu lg.tobat2 saya nak
    mkn kat situ lg. Nak kata sedap tak pun sangat...

    ReplyDelete
  66. Perkongsian yang menarik untuk diterjah bila ke seremban ni.. www.villabonda.com

    ReplyDelete
  67. Restoran Imani Tom Yam Jalan Jelebu pun TERBAIKK ! Air Mangga ngn tahu Claypot dio sodap. Harga pun okayyy. nak western murah pulak poei LB western Paroi Jayaaa. sodapppp. Low bajet punya pricee. Tak lupo jugak RTK kat benteng ampangan. sodapp oii.

    ReplyDelete
  68. Warung bawah pokok kat belakang mahkamah seremban...

    ReplyDelete
  69. Nasi lemak utara ala ala royale di Barapi Food Court di Apartment Dahlia S2 juga ada satay roti canai mee bandung n mee racun terangkat dan lain lain hidangan .CUBALAH

    ReplyDelete
    Replies
    1. De food court ke.ke warung?

      Delete
  70. Sedapnya nampak makanan ni.. especially masak lemak udang galah tu.. meleleh air liur dibuatnya.. boleh try nanti.. :)

    Anyway, jemput ke entry saya untuk mencuba nasi ganja pula..

    http://miaqaisarah.com/2015/04/15/nasi-ganja-perlis/

    ReplyDelete
  71. Nasi ayam kak lina..kt taman ampangan...sodap bak ang! Nasi ayam gemas pon kalah

    ReplyDelete
  72. Pd saya nasi ayam Kak lina tu kekadang sedap kekadang sup dia masin sgt .... Cuba restoran suneeta dekat jln ampangan dpn petronas

    ReplyDelete
  73. Restoran suneeta mknn n hrga , insyaAllah puas hati :)

    ReplyDelete
  74. restoran nelayan tu mahal lah.mkn 6 org rm960.seketul ikan rm25 hingga rm40.dan tak berapa sedap sbnrnya.pernahlah dulu msk tv.tp serius mmg mahal sgt..takde org pantau ke harga kat situ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harga mahal..tp xpala dia dh letak siap2 hrga..so p amik lauk yg biasa2 je la hehe

      Delete
  75. dekat port dickson takde ke kedai makan yang boleh tahan ?saya duduk sini hampir setahun tapi masih belum dapat rasa makanan yang best ,hmm kalau nak best kena pergi seremban :( .admin share la kalau ada tempat makan syok kat port dickson yer :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Area kemang xda ke?kedai makan yg pemes rasanya dekatmasjid bandar pd tu dengan kedai yg jalan dr al ehsan ke seremban tu...jalan besar pd seremban...area2 masjid gak..tepi jalan

      Delete
  76. Kat pd yg sedap cuma kari kepala ikan deen kat jalan lama Pd....ada satu kedai jual mee bandung muar sedap kat bandar baru sungala kedai dia lepas simpang nak masuk taman.....nasi lemak sedap kat corner kubor teluk kemang.....satay kat pasir panjang tepi simpang masuk pusat rekeriasi p panjang....klu ikan bakar takpayah le try semua tempat tak sedap dan mahal...

    ReplyDelete
  77. Semua pun nampak sedap.cendol tu pernah try, mmg sedap

    ReplyDelete
  78. nak exact location gerai rajab tu boleh x? saya baru lagi kat seremban. so, cari kat maps tak jumpa. or any clue gerai ni dekat dengan rhb bank ke. mohon reply :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aah...benteng seremban..malam2 cr rhb bank seremban,mains seremban,kfc seremban or farmasi alphro

      Delete
  79. NASI ARAB YAMANI DATARAN SENAWANG LAAAA....TORBAEKKKK

    ReplyDelete
  80. TheEngineers [COFFEE SHOP]
    Muslim owner
    Come and get your caffeine fixed here.
    PT 12164, Jalan BBN 1/1 F,
    Putra Point 2B,
    71800, Bandar Baru Nilai.
    Instagram :
    http://i.instagram.com/theengineerscoffee/

    ReplyDelete
  81. Woowwwww. sodappppp!!!!!!!! Wajib try,.minggu depan nak kenap soromban!!!!

    ReplyDelete
  82. orang seremban juga ke? nanti boleh ajak food hunting kat seremban :D

    ReplyDelete
  83. Nantikan ayam kampong n lauk kampong..ulam..ikan n ayam percik. Lontong jawa beserta sotong kering berkacang d food court giant senawang. Mula operasi 14hb oktober.

    ReplyDelete
  84. Cer g tau port yg murah plak....kt mane erk....mcm nasi bajet......ade jumpe nasi ayam 3,kt senawang...tp asyik tutup je.....

    ReplyDelete
  85. Port murah kt mane area senawang........ade jumpe nasi ayam 3 ringgit..tp asyik tutup je...

    ReplyDelete
  86. Cer g tau port yg murah plak....kt mane erk....mcm nasi bajet......ade jumpe nasi ayam 3,kt senawang...tp asyik tutup je.....

    ReplyDelete
  87. Pi singgah Alhasanah ayam kampung. kedai baru. Restoran nampak lenggang, sbb kawasan baru. Nak cubo lelauk kampung, boleh try lunch kek sanun. Nasi ayam die toksah cakap. Mmg sodap. Tempoyak pucuk ubi, daging salai masak belimbing, siput masak lomak labu, ikan masak rebung, aduhh. Mmg kayo berlemak lauk2 eh. Kok sampei sana, cari manager namo eh arip. Dri pagi sampai ke malam ado, baik oghang ey.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kek mano Alhasanah ni....

      Delete
  88. Kalo ponah sampai mydin s2, sobolah eh nampak deretan kodai2 bru kaler merah. Salah satu kodai kek situ, ado la alhasanah. Den ke sanun marin guno waze, "alhasanah ana kitchen". Den dongar tukang masak eh orng Jolobu. Buleh tahan lauk2 eh

    ReplyDelete
  89. Apa tourism spot yg ada di Sbn?

    ReplyDelete
  90. Western food di Taman Panchor Jaya .. bole cuba. Lamb chop..chicken chop dll. Hg berpatutan. Lokasi kaw perumahan tepi jalan utama..berhadapan dengan klinik Dr Kasim Tmn Telawi.

    ReplyDelete
  91. Nak raso tom yam paling sodap kat somban buleh poie Dol Tomyam, jalan Rahang - Senawang, dokek simpang ompek trafic light perodua tu.

    ReplyDelete
  92. Leha world mahal n xmesra pelanggan. Suka2 hti bgi org dtg lmbat ptog line aku plak dh 2 bila pnggil buat bdoh n muka msam. Jgn smpai aku lmbak makanan tuang atas kpala ko. Kodai zink boleh tham mee hailam ea. Kodai sobolah aksesori tman ampangan pun ok gk n tman margosa pun sdap n murah. Melewar kitchen blkag hspital salam snwang best suasana pun rleks. Doll tmyam boleh than. Raudhah rahang n usop tmyam cwangan snwang jgn sbb bpe kali aku g anak aku nges ckp nmpak rmbut pnjang tgah pndang dduk dkt situ. Nti smua tmpat bru yg aku nk try aku kena pawang dlu tgok apa feedback kadam taukey 2. Mama bakers jln mahfah sdap gk. Mee kari railway kurag mnyegat sbab sntan ea pokat bukan kari yg pokat. Nsi arab tmn guru aku dduk mkn bersila dkt dlam skali kua katak kodok dah..pelaris kot. Rstoran mamak yg best ANS dkt tman sri pulai sikamat. Nsi briani best restoran negeri.Mee bandung try kodai jando pekan pntai btu 8 jln jolobu. Smbil myolam minum air haha.PD ikan bakar terapung mahal gile dh 2 xsodap baik ikan bakar umbai melaka sodap n murah beza gilo hrgo ea. Mkn dkt PD rm140 dengan menu yg sma dkt umbai baru rm70 siap ada dskaun kad 7% g. Try r.
    p/s- Den lahir n kg johor tpi sekolah,mbesar n kahwin ngn org nogori huhu...

    ReplyDelete
  93. Nsi ayam kak lina bukan xsdap tpi lyanan xbest. Xde mesra pelanggan staf ea nak2 adik beradik kak lina, sombong gile. Hri 2 member nmpak staf dia tsiram air paip dkt anak ea trus dia trik staf ea msuk dlm van dia tibai pkerja dia smpai lombik pas 2 siap suh staf lain tibai skali. Apa lah nsib dpt majikan cam 2. Kang dh jadi kes cm baru2 ni baru tau. Tau r LAN mmg hati panas suka tibai tapi ngn mertua den dia respect.
    p/s-owner blog jgn hide approved je komen ni. Komen2 lain pun byak gak xde ni bila di semak

    ReplyDelete
  94. org lain punya komen lagi truk ok je update aku pnya plak xdo. Sonang ckp sebarang komen baik/bruk update je slebihnya tpulang pda public utk mnilaikan

    ReplyDelete
  95. Mano plak aku punya komen ni. Lama xupdate ke. Muko dh cam kodai jando je. Jut kang

    ReplyDelete
  96. Try mee bandung pekan pantai batu 8 jalan jelebu. Servis bagi abang2 mmg layan r dari anak tuan kodai. Mkan pun boleh tahan sodap.

    ReplyDelete
  97. Your comment will be visible after approval.

    ReplyDelete
  98. terimakasih sob buat infonya dan semoga bertambah sukses

    ReplyDelete
    Replies
    1. Area p.d rasanya sy dah try kat medan ikan bakar .kg telok kedai no 3 !!sesuai lah bg mem punya tekak..tapi jauh lah ..klu g p.d mesti singgah sana..makan klu nak ke melaka jauh pulak..!!thanks for info ..di atas
      .kedai yg ok kat seremban

      Delete
  99. Area p.d rasanya sy dah try kat medan ikan bakar .kg telok kedai no 3 !!sesuai lah bg mem punya tekak..tapi jauh lah ..klu g p.d mesti singgah sana..makan klu nak ke melaka jauh pulak..!!thanks for info ..di atas
    .kedai yg ok kat seremban

    ReplyDelete
  100. Area p.d rasanya sy dah try kat medan ikan bakar .kg telok kedai no 3 !!sesuai lah bg mem punya tekak..tapi jauh lah ..klu g p.d mesti singgah sana..makan klu nak ke melaka jauh pulak..!!thanks for info ..di atas
    .kedai yg ok kat seremban

    ReplyDelete
  101. Area p.d rasanya sy dah try kat medan ikan bakar .kg telok kedai no 3 !!sesuai lah bg mem punya tekak..tapi jauh lah ..klu g p.d mesti singgah sana..makan klu nak ke melaka jauh pulak..!!thanks for info ..di atas
    .kedai yg ok kat seremban

    ReplyDelete

Jangan malu-malu untuk komen .. Thank you :)

American Airliner Plane