TEAM BUILDING DI KLANA RESORT SEREMBAN

By | 1/05/2015 10:17:00 am 3 comments
APA TU TEAM BUILDING?? Yang aku faham, team building ni adalah satu team berkumpulan yang dibentuk dan mereka ni akan menyelesaikan sesuatu tugas, kesemua ahli kumpulan hendaklah bekerjasama dalam teamwork. Selalunya ia bertujuan untuk merapatkan hubungan atau ice-breaking, meningkatkan hubungan interpersonal dan interaksi sosial untuk mencapai matlamat yang ditetapkan. Opss, kalau silap sorry.. Hahahaha. 

Ramai yang bila sebut team building je, diorang mesti kaitkan dengan company/office. Tak semestinya ia untuk office mahupun budak-budak sekolah je, tapi sesekali bila korang free, bolehlah ajak satu family melakukan aktiviti team building ni. Best tau!! Serious...tak tipu.

Tapi kat mana nak buat aktiviti team building ni ye?? Kat Negeri Sembilan ni ada banyak lokasi untuk team building. Salah satunya di Klana Resort Seremban. Dah alang-alang bercakap pasal ni, bolehlah aku share pengalaman melakukan aktiviti team building di Klana Resort Seremban ni.

Hari tu, aku dan Encik H sempatlah meluangkan masa di sini. Oleh kerana kami pergi berdua je, mestilah tak syok. Then, ajaklah beberapa lagi member untuk join sama. Tapi still dalam small group 5 orang, tolak aku jadi 4 je. Aku tak dapat join sebab ada masalah kesihatan. So, jadi photographer je masa tu. Sobsob.

Kat Klana Resort Seremban ni ada macam-macam aktiviti team building yang boleh korang cuba. Tapi semuanya bergantung pada masa. Kalau ada masa lebih, bolehlah buat banyak aktiviti. Kalau masa suam-suam kuku macam kitorang, hanya sempat rasa beberapa aktiviti je.

Antara aktiviti-aktiviti team building di Klana Resort Seremban ni seperti Low Ropes Activities, High Ropes Activities, Rappeling, Flying Fox, Water Rafting, Treasure Hunt, Bomb Removal dan macam-macam lagi. Actually minimum person 20 orang, tapi pepandailah kawtim. Hahaha.

LOW ROPES ACTIVITIES

Yang ni aku nak sangat buat. Tapi nak buat camana, masa tu tak berapa sihat. Diorang pun skip aktiviti ni. Hek eleee, mentang-mentang yang ni senang. Isk, isk, isk. Kalau korang jenis takut pada ketinggian macam aku, bolehlah cuba aktiviti Low Ropes ni. 


RAPPELING

Yang ni pulak, aku tak berapa confident nak buat. Seriau aku tengok Encik H turun. Mana taknya, hotel ni dahla tinggi, pastu turun  guna tali je. Aku ni dahla gayat bila kat tempat tinggi. Bila tengok diorang turun, meremang je bulu roma. T_T.


ZIPLINE/FLYING FOX ACTIVITIES

Yang ni sangat mencabar. Kenapa?? Sebab korang kena daki tangga dulu untuk sampai ke atas. Tangga dia muat-muat badan korang je dan menegak ke atas. Kengkadang lenguh lengan sebab kena pegang kuat-kuat besi tu. Kalau jatuh memang takde maaf bagimu.


HIGH ROPE ACTIVITIES

High Rope Activities ni best. Tapi bagi orang lemah semangat, aku tak sarankan sangat. Sebab semua aktiviti dilakukan kat atas. Tinggi?? Memanglah tinggi. Tapi jangan pandang bawah. Kalau pandang bawah, mau menangis. Hahahaha. Antara yang susah seperti tarzan, korang kena balancekan badan dan kaki untuk sampai ke destinasi.

 

WATER RAFTING

Water rafting kat Klana Resort Seremban ni sangat unik. Sebab aktiviti ni dilakukan kat swimming pool. Memang ni first time aku tengok aktiviti sebegini dilakukan kat swimming pool sebab biasanya kat sungai je. Kan?? So, bolehlah korang try. Alaaa, bayangkan je swimming pool ni sungai. Haha. Asal boleh je. 

WATER POLO

Last sebelum balik, kitorang main water polo. Ada beberapa orang pengunjung yang tengah mandi, diorang pun join sekali. Hahaha. Meriah wei. Goal tu memang dah sedia ada kat swimming pool. Kot-kot korang datang bercuti kat Klana Resort Seremban ni, bolehlah bawa bola sendiri.


Next, aku plan nak ajak rakan-rakan yang lain untuk join serta. Sebelum kitorang datang ramai-ramai, apa kata korang datang dulu?? Cepat sebelum kengkawan aku datang. Pssst, jangan bagitau diorang tau. Datang sesenyap jeeee!! Make sure korang sampai dulu sebelum kawan aku sampai. Shusshhh!!! Nah, contact nombor di bawah dengan segera. Hehe.

Klana Resort Seremban
PT 4388, Jalan Penghulu Cantik,
Taman Tasik Seremban,
70100 Seremban, Negeri Sembilan

No Telefon
06 766 7888

Email
info@klanaresort.com.my

[ Have A Nice Day ]

Newer Post Older Post Home

3 comments:

  1. Team building ini memupuk semangat kerjasama didalam kumpulan. Tak ada sleeping partner atau one man show.

    ReplyDelete
  2. Wow... menariknya... ni pulak team building yang pernah saya join :)

    http://miaqaisarah.com/2015/04/21/team-building-supermom-di-port-dickson-day-2-of-2/

    ReplyDelete
  3. Seronok juga ya buat team building kat klana ni 👍🏻

    ReplyDelete

Jangan malu-malu untuk komen .. Thank you :)

American Airliner Plane