DOA CARI BARANG HILANG

By | 1/13/2015 08:32:00 pm 8 comments
Ceritanya bermula begini ... Sejak dua menjak ni, aku memang busy tersangat-sangat sampai banyak benda yang aku terlupa dan misplaced. Entahlah, aku pun tak pasti berapa ribu semut aku dah telan. Gulp!


Apa yang pasti, aku terlupa kat mana aku letak rantai nikah aku. Dem!!! Nak bagitau mummy confirm kena marah. So, aku sesenyap. Hilang sejak balik dari trip Sahabat Media ke Johor Bahru Ogos tahun lepas. Bayangkan dekat 5 bulan aku mencari rantai ni bagai nak rak. Semua tempat aku dah geledah. Penat hoi geledah dan kemas balik. Dah jadi 2 kerja dan result masih sama. TAK JUMPA! Sobsss..

Flashbacklah Macamana Pun Takkan Jumpa Tanpa Izin DariNya

Sampailah aku bagitahu si Nik. Aku boleh lagi gelak-gelak. Memang aku pasrah jika rantai ni dah hilang. Malas nak fikir takut cepat tua sebab stress. Tapi lagi aku cuba nak jadi cool, selagi tu lah dalam hati ni resah. Minta-minta jangan terbuang kat tong sampah!! Hurm..

Jadi, si Nik ni share satu doa dengan aku. Doa apabila ditimpa musibah atau kehilangan sesuatu aka barang. Memang sebelum ni aku ada google pasal Doa Cari Barang Hilang. Tapi biasalah dah kata pelupa, google and forget. So, tadi masa nik share doa ni, aku cepat-cepat baca. Takut terlupa balik. Guess what?? 

Tiba-tiba macam tergerak hati nak godek satu tempat ni. Walhal sebelum ni aku dah geledah habis dah. So rasa macam give up pun ada nak cari rantai ni. Tengah-tengah cari, tetiba tangan terasa something. Ehhhh, ehhh... Alhamdulillah, tak sampai beberapa minit pun cari dah jumpa. 5 bulan aku cari bagai nak gila, after baca doa ni terus jumpa rantai yang hilang ni. Ajaib sungguh..

Tapi ingat, first sekali kena percaya pada kekuasaanNya. Kun Fa Ya Kun, semua ni terjadi dengan izin dariNya. Tapi, aku nak share doa yang aku dapat dari Nik. Manalah tahu kot-kot korang pun tengah mencari barang yang hilang, bolehlah amalkan doa ni. :)

Insyallah jumpa, jika tak jumpa redhalah dengan ketetapan olehNya.  Anggap sahaja ini semua duniawi yang takkan kekal ke akhirat. Terima kasih Nik atas perkongsian. 

Doa Apabila Ditimpa Musibah Atau Kehilangan Sesuatu

Newer Post Older Post Home

8 comments:

Jangan malu-malu untuk komen .. Thank you :)

American Airliner Plane