SOUTH PALMS RESORT BOHOL'S REVIEW

By | 12/30/2014 02:47:00 pm 2 comments
Jika korang bercuti ke Bohol Philippines, aku suggest korang menginaplah di SOUTH PALM RESORT BOHOLSOUTH PALM RESORT BOHOL ni adalah satu resort yang terletak di Panglao Island. Cantik resort ni, first time datang sini, hati terus terpaut.

PULAU PANGLAO ni adalah sebuah pulau yang terletak di Bohol. Menjadi tumpuan para pelancong dan air kat sini sangat jernih sekali. Mempunyai keluasan 80.5 km persegi ia terletak di Wilayah Bohol dan ditadbir oleh dua majlis perbandaran, Dauis dan Panglao.

Tapi takdelah sampai kena naik bot bagai kalau nak ke Pulau Panglao ni. Naik pengangkutan darat pun boleh melalui jambatan Borja atau Causeway Bridge yang menghubungkan antara bandar Bohol dan bandar. Tapi kalau naik bas tu, aku 50-50.. Tak nampak pula bas kat situ. Hihihi.

Matahari Terbit Di South Palms Resort

SOUTH PALMS RESORT BOHOL ni sangat cantik. Seperti gambar kat atas, gambar matahari terbit. Memang sangat mengasyikkan. Kalau tak, manakan aku dan si Ila tu excited nak bangun jam 4 pagi semata-mata nak melihat matahari terbit ni. Terlebih semangat!

Tapi bukan kami berdua je tau, pergi ke tepi pantai .. ramai lagi rupanya yang seperti kami. Haha.

Receptionist Counter

Kalau ikut Agoda, South Palms Resort Bohol ni bertaraf 5 bintang. Mungkin la kot. Tapi resort ni memang luas dan mempunyai pelbagai facilities yang menyenangkan pengunjung. Aku suka sebab suasana kat sini very quiet and so peaceful. Kalau nak cari ketenangan, memang aku suggest staylah kat SOUTH PALMS RESORT BOHOL ni.

JENIS BILIK : 
DELUXE GARDEN VIEW

Deluxe Garden View
Souvenir Famous - Peanut Kisses
Dressing Table
Fruit

Food
Dalam Almari (turut ada selipar jepun untuk pergi beach)
Toilet
Toiletries
Diorang Menggunakan Product Face Made In Stockholm

Selain dari sunrise dan persekitaran yang menarik, of course ada yang tertanya-tanya, bagaimana keadaan pantai kat SOUTH PALMS RESORT BOHOL ni? Pasir-pasir kat sini putih dan halus. Pantai kat sini adalah pantai yang terpanjang di bahagian Panglao. Manalah tahu kot-kot nak main kejar-kejar ala-ala dalam citer romantik tu kan, ha bolehlah main kejar-kejar kat tepi pantai. Hahahaha.

Swimming Pool 1
Swimming Pool 2

Bean Bag Chairs
Palm The Spa
Diorang Kata Hasil Dari Earthquake Tahun 2013
Terjumpa Pula Tapak Sulaiman Ketika Air Surut
Sea Urchin Memang Banyak Kat Pantai Bohol
Syoknyaaaa Resort Ni.. Tanak Balik!!!
Dive Shop
Coffee House
Jalan Ke Jalan
Pusat Rekreasi

Kalau ikutkan, memang aku tak puas menginap kat sini selama 2 malam. Tak puas nak berlari mengejar matahari terbit, tak puas berenang, tak puas baring di bean bag sambil menyaksikan bintang bertaburan, tak puas melayani alunan bunyi pantai yang mempersonakan, ishhhh...segalanyalah.  Entah bilalah boleh ke sini lagi. Maybe 5-6 years... Insyallah. 


Relax and Enjoy The Sunrise

SOUTH PALMS RESORT BOHOL
Brgy, Bolod, Panglao Island
Bohol 6340 Philippines

No Telephone
+63 38 502 8288
1 800 1888 7777

Email
info@southpalmsresort.com
_______________________________________________
Newer Post Older Post Home

2 comments:

Jangan malu-malu untuk komen .. Thank you :)

American Airliner Plane