B P INTERNATIONAL HOTEL HONG KONG 's REVIEW

By | 12/06/2014 08:01:00 am 12 comments
Sambung kisah seterusnya, percutian anniversary ke Hong Kong. First of all, thank you B P International Hotel Hong Kong sebab layan permintaan aku melalui email nak buat kejutan kat husband. Weeee ... 

B P International Hotel terletak di area Tsim Sha Tsui dan merupakan hotel yang bertaraf 4 bintang. Apa yang best, lokasinya yang sangat strategik. Berdekatan dengan Masjid Kowloon, makanan halal, berhadapan dengan 7E dan money changer, berhampiran dengan tempat shopping best dan jeti untuk ke Hong Kong Island. Pendekkan cerita, aku suka lokasi hotel ni.

Luar Hotel
Lobi
Receptionist Counter

B P International Hotel Hong Kong ni mempunyai 529 bilik dan 25 tingkat. Apa yang aku lihat, ia menjadi pilihan pelancong yang datang ke Hong Kong. Kat bahagian receptionist counter je tak lekang-lekang dengan kehadiran pelancong. Sentiasa ramai!!! Fuh~


Siap Ada Update Departure/Arrival Flight Lagi
Ingat Lagi Tak Lambang Ni?

B P International Hotel ni telah memenangi banyak award.  Antaranya : 


Kalau dah 10 awards, dah semestinya best. So far, sepanjang penginapan aku kat sini memang takde masalah. Staff pun friendly dan sedia membantu. Cuma bilik aku berhampiran dengan lift, so kengkadang dengar bunyi bising orang bercakap dengan nada kuat. Kihkih.


Hallway

Jenis Bilik : Executive Room

Masuk-masuk je, wahhhhh... haruman bunga ros menusuk hidung. Exclusive sangat ni. Mekasih  B P International Hotel Hong Kong. Sekali dengan aku terharu. Awwwww.... hahahaha. 


Panorama View


And siap complimentary Red Wine lagi. Tapi sayangnya, macamana dia kat situ, sampai sudah kat situ. Takpelah, jadi perhiasan bilik jelah. Nak minum haram.. Hahahaha.


Fruits & Chocolate

Jom ke tandas... Tandas pun exclusive juga. Ada section wet and dry. Section dry seperti sinki dan wardrobe. Manakala wet pula bilik mandi dan tandas.

2 Sections
Ini Bahagian Wet
Toiletries
Bathrobe

And last, favourite kami berdua.... Buka tingkap je tengok panorama Victoria Harbour di malam hari. Sinaran limpahan cahaya malam yang menyerikan bandar Hong Kong. Ohseeemmmm sangat wei. Miahaha.

Victoria Harbour View 

B P International Hotel
No 8, Austin Road, Tsim Sha Tsui
Kowlood, Hong Kong

Website
B P International Hotel


Kisah seterusnya bersambung di next entry ~

Newer Post Older Post Home

12 comments:

  1. Awesome... cantik betul... mahal tak nak stay sana....

    http://www.mieranadhirah.com

    ReplyDelete
  2. Ya Allah seronoknya!! Haha baca entry ni tetibenak pergi Hong Kong plak hahaha

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. jom jom ... bulan 3 matta fair terus grab promo :)

      Delete
  4. Replies
    1. hehehe. kan? ingat kat resort pulau je ada mood romantik.. kat sini pun ada

      Delete
  5. Aik... apesal dia guna lambang pengakap tu? hehe. Satu lagi tempat yang membuatkan saya jadi tertarik nak pegi. Tunggu next entry yang pasti mengujakan. Cepat2 update ye..

    ReplyDelete
  6. nanie da try usha, mahal la harga hotel dia. tak mampu nyaaa. takpe, btw tq for this review :)

    ReplyDelete

Jangan malu-malu untuk komen .. Thank you :)

American Airliner Plane