KESURAMAN

By | 7/20/2014 03:41:00 am 14 comments
Maafkan diriku
Aku terlalu lemah untuk menghadapi semua ini,
Meskipun ia tidak berlaku kepada saudara atau ahli keluarga terapat,

Namun,
Ia memberi kesan mendalam terhadap aku
Aku sedih, terlampau sedih

Setiap kali aku terkenang peristiwa itu, 
Aku menjadi paranoid, 
Aku menjadi trauma,
Aku menjadi takut, 
Takut dengan masa hadapan,

Ya, percaya pada Qada' dan Qadar,
Tapi aku tidak mampu untuk menghadapinya,
Jika ia berlaku terhadap diriku di masa akan datang,
Kerana aku insan yang lemah.

Bertabahlah wahai hati. 
Minta dijauhkan dari sebarang malapetaka

Doaku untuk Malaysia Airlines 
Agar kita semua tabah dalam menghadapi semua ini
Insyallah.

Tiada istilah raya untuk tahun ini. 

Pray for MH17, MH370 & Gaza.
Newer Post Older Post Home

14 comments:

  1. Replies
    1. sedih jugak bila teringat keluarga mangsa

      Delete
    2. Yup. Sedih. Hanya Allah yang tahu..

      Delete
    3. alhamdulillah ...semakin lama semakin terungkai..semoga mereka mendapat pembalasan yg setimpal..apa yg kita hrpkan skrg ni MH370 muncul..

      Delete
  2. berserah je pada-Nya. kita kena tetap teruskan kehidupan

    ReplyDelete
  3. MH17 dalam kenangan ..sedih even bukan family members yg terlibat...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Samalah. Boleh kata satu Malaysia merasakannya.

      Delete
    2. yup..kesedihan itu kita trut sama merasa

      Delete
  4. Pray for them. MH370, MH17, GAZA.

    ReplyDelete
    Replies
    1. semoga saudara kita di Gaza sentiasa dilindungiNya

      Delete
  5. Salam takziah buat seluruh kaum keluarga mangsa tragedi..

    ReplyDelete
  6. always thing how their famliy's feeling...MH370 semoga semuanya terjawab suatu hari nanti...and please never stop pray for Gaza..doakan keselamatan saudara2 kita disana..

    ReplyDelete

Jangan malu-malu untuk komen .. Thank you :)

American Airliner Plane