DUGAAN RAMADAN UNTUK MALAYSIA AIRLINES

By | 7/18/2014 04:59:00 am 28 comments
12 am - Encik H telefon.

Encik H "Tengok Awani sekarang, MH kena tembak"
Me : Tipu.. mustahil lah.. Tak percaya (aku memang susah nak percaya)

Then, aku buka Awani dan terkejut. Dua tiga kali juga menampar-nampar pipi. Betul ke? Bermimpikah? Mimpi ngeri jadi realiti? Selama ini, peristiwa ini yang paling aku takut sekali kalau naik flight. Especially bila lalu atas Afghanistan dan kawasan-kawasan sebegitu. Aku sering tanya Encik H macamana keadaan kalau pesawat kena tembak? 

Nampaknya sekarang, aku faham keadaannya. Trauma MH370 masih bersarang di hati. Walaupun aku dah acapkali naik flight, tapi sejak peristiwa MH370 hilang, aku seperti trauma. Masakan tidak, masa lalu di kawasan india, terdapat tarbulence kuat. Kecut dan mengigil.

MH17,
Aku bersimpati. Aku sedih. Aku terkedu.

Sebaik sahaja aku dapat tahu, aku seperti trauma, takut, seram, sejuk.

Ya Allah, beratnya dugaan Malaysia Airlines.
Ya Allah, tolong selamatkan Malaysia
Ya Allah, beri kekuatan pada kami 

Kenapa mesti Malaysia Airlines? Why?  Why? Why????!!
Kenapaaaaaaaaaaaaaaaaaaa????

Mungkinkah aku terpaksa bersara dari arena blogging??
Dan mengikuti Encik H setiap kali dia bekerja? 
Mungkinkah aku terpaksa korbankan blog kesayangan?
Aku buntu.

Duit boleh cari, pasangan tidak mungkin bertukar ganti.

Ya Allah, selamatkanlah Encik H kemana sahaja dia pergi.
Aku tak sanggup kehilangannya. Sungguh!

Malaysia Airlines please be strong.
I love you so much.

Al fatihah kepada penumpang MH17

Serba sedikit mengenai MH17

Aku tidak kira, aku mahu tahu siapa dalang semua ni?
Kenapa mereka tembak MAS? 

Doa orang teraniaya selalu termakbul. Berdoalah wahai rakyat Malaysia.
Semoga persoalan mengenai MH370 dan MH17 terjawab cepat

akhir sekali,
Salam Takziah kepada ahli keluarga mangsa MH17
T_T

Newer Post Older Post Home

28 comments:

  1. Trauma kehilangan MH370 belum lagi hilang kini kita dikejutkan lagi dengan kejadian tembakan keatas MH17. Saya pun risau untuk melepaskan anak balik ke UK Sept ni. Salam takziah kpd keluarga penumpang....

    ReplyDelete
  2. Semoga En H dan Tatie sentiasa sihat walafiat dan selamat dibawah lindungan Allah

    ReplyDelete
  3. Berkorban untuk kesayangan, insyaAllah membawa kebahagiaan

    ReplyDelete
  4. al-fatihah buat FA,captain , penumpang MH17

    ReplyDelete
  5. Al fatihah....mereka tetap dlm kenangan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. semoga family mereka tabah

      Delete
    2. terkejut sbnrnya sbb pertama kali terjadi..:'(

      Delete
  6. Malam jadi ni, IM sendiri terkejut, terkedu. Rasa macam2. Tambah2 lg rasa mcm baru hilang ja MH370 tetiba MH17 kena tembak.

    ReplyDelete
  7. Salam Takziah buat seluruh ahli keluarga mangsa..

    ReplyDelete
  8. tumpang sedih atas permergiaan suami kpd adik ipar kakak..Allahyarham Kapten Amran..semoga ditempatkan diklgn mereka yg beriman

    ReplyDelete
  9. Kesan itu masih ada till now..lagi sedih bila tahu MH17 sebenarnya ditembak diruang udara...

    ReplyDelete
  10. semoga ahli keluarga diberikan ketabahan hati

    ReplyDelete

Jangan malu-malu untuk komen .. Thank you :)

American Airliner Plane