PERCUTIAN KE ADELAIDE PART 2

By | 6/25/2014 06:19:00 am 29 comments
Cerita seterusnya mengenai TRIP TO ADELAIDE PART 2.

Entry terakhir mengenai Trip To Adelaide untuk bulan May 2014. Insyallah kalau ada rezeki akan jejak kaki ke sana lagi. Banyak lagi tempat-tempat yang tak sempat nak pergi seperti Cleland Wildlife Park, Morialta Conservation Park, Elder Park, Himeji Garden, Port Adelaide, Aldinga Beach dan lain-lain lagi. 

Semoga apa yang aku kongsi mengenai Adelaide ni semua boleh membantu korang merancang percutian ke Adelaide. Andai terkurang, minta maaf sesangat. Masa tak cukup. Andai terlebih pun minta maaf sesangat. Biasalah ter-excited nak share story.

Tapi apa yang dikongsi diharap dapat dijadikan panduan. Andai korang nak bertanya dengan lebih lanjut, bolehlah komen kat bawah ni. Insyallah aku akan jawab kemudian. =)

Yeahhh... dah nak balik...

Dan sebenarnya bandar Adelaide ni kecil sahaja. Korang boleh jalan kaki dari satu tempat ke satu tempat. Very small city and peaceful. Orang-orang kat sini okay. Kira safe untuk travel solo. Alhamdulillah. Takde apa yang perlu takut bila berada kat Adelaide ni.

Dan bagi peminat Starbucks yang suka kumpul barang-barang Starbucks seperti tumbler, kat Adelaide takde Starbucks. Janganlah dok mencari. Aku pun memula cari juga. Tapi memang takde. Rupa-rupanya orang kat sini support kedai kopi diorang. Cessss! Nak tahu lebih lanjut, klik sini : Bye Starbucks.


Bila ke Adelaide, mohon sediakan coins bebanyak. Senang untuk korang travel. Tram or bus menggunakan duit syiling. So, taknak susah, sediakan siap-siap.

Eh, kenapa aku bagi tips ni? Takde kaitan dengan gambar pun. Jawapannya, ini entry terakhir dan sebenarnya hari seterusnya ini aku main jalan je. Apa yang menarik aku ambil gambar. Tapi tak tahu nama tempat tu apa. Hahaha. Ya ampun, sorry!

Tapi next time, aku bagi information mengenai semua ni ya? Ngehngehngeh. =P


Adelaide Railway Station
dan sebenarnya aku ni pemalu. Hahahaha 

Autumn in Adelaide

Dah-dah, kang entah apa aku merapu. Hehehe. Terima kasih kerana sudi membaca entry mengenai Adelaide. Secara kesimpulannya, Adelaide sebuah bandar yang selamat, keadaannya sangat harmoni, senang cari makanan halal dan semua bangunan dekat-dekat. Save money, save budget. 

Insyallah, entry ini akan bersambung sekiranya aku ke sana lagi. 

Thank you. 


Newer Post Older Post Home

29 comments:

  1. wah bestnya g berjalan2...cantik sgt2 gambar2 tu

    ReplyDelete
  2. Bila la nk merasa dtg sini..huhu

    Jemput baca post terbaru saya: Atasi Kolestrol Dengan Mudah

    ReplyDelete
  3. Replies
    1. kan? banyak lagi tempat yang kita tak sempat nak discover

      Delete
    2. Cantik sangat. Pemandangan cantikk..

      Delete
    3. betul2, slah satu tmpat yg teringin sgt nak pergi :)

      Delete
  4. seriously cantik giler tempat nie. hopefully one day dpt ke sana. :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. mee to..teringin nak ke sana

      Delete
    2. kan, cantik betul, hopefully dpt smpai ke sini nant

      Delete
  5. Adelaide sgt2 cantik..peaceful tempatnya kan...

    ReplyDelete
  6. Yg macam bot kertas tu comel laa.

    ReplyDelete
  7. Black swan..mcm couple jer ;-)

    ReplyDelete
  8. mesti seronok bergambar kat adelaide ni, view cntik2

    ReplyDelete
  9. Gambar2 yang dikongsikan memang sangat2 cantik dan menarik...

    ReplyDelete

Jangan malu-malu untuk komen .. Thank you :)

American Airliner Plane