FEATURED IN UTUSAN MALAYSIA AGAIN ....

By | 1/23/2014 10:00:00 am 26 comments

Hi.

Kalau korang perasan, hari sabtu lepas .. Sekali lagi, empunya blog Kisah Tatie masuk dalam suratkhabar dan pertama untuk tahun 2014 ini. Kali ni agak berlainan sekali dengan sebelumnya. Jika sebelum ini saya ditemuramah, tetapi kali ini saya berpeluang untuk menulis di ruangan Cuti-Cuti Bajet di ruangan .COM Utusan Malaysia. Alhamdulillah, rezeki.

Sebenarnya, nak tulis pasal tempat lain, tapi disebabkan saya terlupa deadline untuk hantar article, maka saya pun memilih Kuching sebagai destinasi bajet sebab masa tak cukup. Alang-alang sekarang tengah hangat kat sana dengan Asean Tourism Forum 2014, apa salahnya jika promote Kuching. Bolehlah dijadikan rujukan buat delegasi-delegasi pelancongan yang ada kat sana.hehehe.

Bagi anda yang dah lama follow blog ni, sebenarnya cerita Kuching ni pernah saya paparkan tahun lepas. Ingat lagi tak? kalau tak ingat, boleh klik sini :

Kenapa banyak sangat link??? Haaa, untuk pengetahuan korang, trip ke Kuching adalah trip paling lama kerana saya berada kat sana selama 10 hari. Selama 10 hari, bermacam-macam jenis makanan dan tempat saya dah explore. Memang Kuching best dan puas hati bila berada kat sana dalam satu masa yang lama.

Tak Bosan Ke Lama-Lama?

Soalan ni saya pernah jawab dahulu.. Jawapannya tidak. Sekecil-kecil negeri Melaka tu (contoh), jika anda pandai bahagikan kawasan mengikut hari dan buat jadual dengan pengisian aktiviti yang padat, Insyallah perjalanan anda takkan bosan. Kalau sebesar-besar Pahang, anda duduk hotel sahaja tanpa buat sebarang aktiviti, maka bosanlah percutian anda tu. Jelas sekarang? Hahaha. Jadi, pentingnya perancangan sebelum pergi bercuti bagi memastikan percutian anda bermakna. 


http://www.utusan.com.my/
milik tangan siapakah ini? terima kasih sebab sudi baca

http://www.utusan.com.my/
nahhh untuk lebih jelas

http://www.utusan.com.my/
hehehehe

Terima Kasih Utusan Malaysia
(^_^)


Jom Cuti-Cuti Malaysia Bersama Saya

 Tahun Melawat Malaysia 2014


Newer Post Older Post Home

26 comments:

  1. Salam perkenalan Tatie. Sy setuju apa tatie cakap tu. Kalau tempat kecil ttapi kita explore betul2, selami budaya sesuatu tempat tu, insyaAllah tidak akan bosan. Kalau pergi tempat besar tapi x explore, memang akan bosan. ^^

    ReplyDelete
    Replies
    1. kannn.... sesetengah orang dia tatau apa nak buat, tak explore... kesudahan duk bilik, holiday jadi macam tu je la.. seelok-eloknya, explorelah tempat itu

      Delete
    2. kalau tak explore memang rugi je datang visit.

      Delete
  2. Bestnya dapat peluang travel ni ;D

    ReplyDelete
  3. tahniah sekali lagi tatie...semoga blog ni akan terus bersinar...

    ReplyDelete
  4. wah makin banyak kali keluar paper ni..

    ReplyDelete
  5. tahniah tatie, menyelam sambil minum air akhirnya berbuah jugak :D

    ReplyDelete

Jangan malu-malu untuk komen .. Thank you :)

American Airliner Plane