PROGRAM RAUDHAH TV 9

By | 12/28/2013 09:29:00 pm 10 comments
Cukup meriah Majlis Pelancaran Program Slot Raudhah 2014 TV9 yang diadakan di Talent Lounge, Menara Mustapha Kamal baru-baru ini. Dikelilingi pengacara-pengacara anggun dan muslimah, membuatkan hati saya rasa sejuk sekali. Cantik dan sopan. Kagum saya melihat mereka.

Eh, tersasar dari tajuk asal. Sebenarnya, majlis ini adalah untuk memperkenalkan pengacara dan program-program yang bakal menghiasi TV anda tahun hadapan. Program berbentuk ilmiah dan islamik ini bukan sahaja bertumpu pada aspek agama tetapi juga hiburan seperti qasidah, fashion terkini dan banyak lagi.

kata-kata aluan daripada emcee 

Qasidah 

jelitawan-jelitawan program Raudhah Lin Nisa'

Shoutul Quran

Siapa tidak kenal Johan Qariah Musabaqah Al-Quran peringkat kebangsaan dan antarabangsa, Sharifah Khasif. Alunan yang cukup merdu dan lunak tatkala membaca Al-Quran mampu memikat hati sesiapa sahaja yang mendengarnya. Kini, Sharifah Khasif bakal bergandingan dengan dua wanita yang mempunyai peminat tersendiri, iaitu Salima Habibi dan Siti Nordiana dalam rancangan Shoutul Quran.

Rancangan ini bersiaran setiap Jumaat (11 pagi) mulai 3 Januari 2014. Dalam program ini mereka bakal mengetengahkan proses pengajian Al-Quran seperti pengunaan tajwid yang betul, alunan taranum dan Qasidah. Jadi kalau nak tengok kelunakan suara mereka bertiga berqasidah, jangan lupa saksikan Shoutul Quran ini okay?

Pengacara Shoutul Quran : Salima Habibi, Sharifa Khasif dan Siti Nordiana

Hijab Stailista

Tahun 2014 ini, sekali lagi menjadi tuah buat Ameera Zaini apabila dia dikekalkan  sebagai pengacara Hijab Stailista. I admit, she is soooo beautiful dan mempunyai aura untuk membuatkan penonton melekat di hadapan kaca TV. Kali ini, anda bakal menyaksikan program ini terbang dengan lebih jauh bagi meneroka bandar-bandar terkenal dengan fashion seperti Tokyo, Melbourne, Milan dan Los Angeles. Bestnyaaa, tak sabar!

Jangan lupa saksikan Hijab Stailista pada setiap Jumaat, jam 7.30 petang.

Pengacara Hijab Stailista, Ameera Zaini

Safiyya

Antara terpilih dalam pencarian pengacara program Raudhah yang telah diadakan pada bulan September lepas adalah Bella Yunus. Jika musim lepas, anda melihat Liyana Hisham mengacara program ini, tetapi kali ini jom kita saksikan kemampuan dan aura Bella Yunus sebagai pengacara. 

Bella Yunus ni adalah pelajar komunikasi di UITM Shah Alam. (oh junior rupanya) dan masih baru dalam dunia pengacaraan. Okaylah, taknak cerita panjang. Saksikan sendiri program ini pada setiap Ahad pada jam 11 pagi.

Pengacara Safiyya, Bella Yunus

SIS
semangat, intelek, swadaya

Gabungan mereka bertiga ini bakal mencetuskan kehangatan pada program ini. Siapa tidak kenal Diana Amir dan Heliza Helmi. Mereka berdua ini akan digabungkan dengan bakat baru, Emy Ramli.  Tiga jelitawan ini bakal membuatkan anda tidak lekang dari kaca TV. Kenapa kena tengok SIS? Sebab program ini akan membincangkan isu-isu semasa khususnya yang dialami oleh wanita. 

Program SIS akan disiarkan pada setiap Jumaat jam 7 petang.

Pengacara SIS : Emy Ramli, Diana Amir dan Heliza Helmi

Tak sabarnya... Semua program sangat menarik dan sesuai ditonton oleh semua lapisan umur. Berhibur sambil menambahkan ilmu. Mempelajari tentang tajwid, info semasa dan fashion. Eh banyak lagi.. Ayuh, set the date. Jangan miss setiap episod pun. Hehe.

sesi pengenalan pengacara dan program

Selain daripada memperkenalkan pengacara dan program, kami juga sempat beramah mesra bersama selebriti dan juga dihidang dengan jamuan makan tengahari. Makanan kat sini semuanya lazat dan sungguh menyelerakan. 




sesi santai bersama selebriti.. eh bukan. kat sini anda boleh borak-borak dan ambil gambar 

Sharifah Khasif sedang diinterview oleh abang ketaq, Nas Ahmad

Heliza Helmi yang cute and peramah

bloggers

 - Terima kasih TV9 dan Syukri -

Newer Post Older Post Home

10 comments:

  1. terbaik !!!! jumpa banyak artis

    ReplyDelete
  2. best2 x brkesempatan pula nk join event ni..huhu

    ReplyDelete
  3. Hehe... meriah juga walaupun menjajau cari tempat..

    ReplyDelete
  4. nice sharing! and heliza cntikny :)

    ReplyDelete
  5. Raudhah di hatiku.. selalu nyanyi kalau ada iklan raudhah kat tv. Hehe

    ReplyDelete
  6. meriah event ni , nampk rmai yang datang :)

    ReplyDelete

Jangan malu-malu untuk komen .. Thank you :)

American Airliner Plane