IDEA TUDUNG ATAU SELENDANG NIKAH

By | 11/08/2011 12:25:00 am
hi peeps.

today i want to talk about solemnization scarf.. kenapa saya nak cakap pasal scarf? sebab menda ni lah yang paling saya pening. maklumlah muka bulat pipi tembam seperti saya ni, kalau salah pakai nampak lagi bulat.. memang susahlah. Oh, mungkin saya cuma pakai selendang saja for my solemnization. oh anyways, jom kita tengok dulu gaya-gaya tudung/selendang yang sesuai untuk majlis akad nikah.

manalah tahu kan, last minute saya bertukar fikiran nak pakai tudung pulak. so, jom kita tengok sambil cuci mata. eh bukan untuk solemnization saja tau, kot-kot ada yang berkenan, boleh pakai masa dinner or event ke or pegi mana-mana lah.

muka saya bulat macam serina.
yes kami kategori bulat!
anda?

marion caunter pun pekene selendang tau!
simple and gorgeous

ada yang berani mencuba?
owh btw, saya suka gila tengok gaya tudung orang indonesia
diorang lebih pandai dalam bab-bab matching accessories dengan tudung
erkk tapi kalau saya pakai nampak pelik je
hahaha
gaya ayu raudhah ciptaan man kajang ni
memang lain dari yang lain
sesuai dengan bentuk muka ayu
dan suka tudung ni sebab dia sarat dengan beads

inilah gaya yang paling saya suka
hasil Nik Erwan Roseli
tapi mummy cakap, tak sesuai dengan bentuk muka ni
LOL!

gaya ni sangat sesuai dengan pretty bride ni
she's gorgeous, but cuba letak my face
oh noooooo.. okay tak dapat bayangkan!
mestila x sesuaikan?

another ciptaan dari NER
this one i tatau nak cakap camane
hihihi

Qudyn Trademark
kenapa qudyn, sebab dia buat scarf macam ni
so i label Qudyn Trademark
hihi

selendang mix with veil
simple and cantik
saya rasa ni mesti antara top pilihan para remaja di luar sana
ehehe =p

hilang idea nak cakap ape
tapi style ini nampak classy and cantik
kira exclusive with butiran2 beads kat anak tudung tu

jika anda gemar sesuatu yang lain dr yg lain,
why not try yang ni
^_^

gaya Siti Nurhaliza
ini juga antara yg top menjadi pilihan b2b
senang dan selesa untuk dipakai


actually kan...
i da lame ngidam nak pakai something yg traditional for my solemnization.
macam picture kat bawah ni.. ala-ala orang dulu-dulu..
something yang different tapi mesti dibantah habis-habisan!
hahaha.

credit to Salikin Sidek

p/s : sempatkah aku menghilangkan syntom bulat dalam masa 18 hari? TT
Add Image
Newer Post Older Post Home
American Airliner Plane