ASIARI SACC MALL

By | 1/17/2010 04:26:00 am
Semua orang suka makan kat dunia ni, tiada siapa yang tidak suka makan. Even orang tu berdiet secara gila sekalipun, dia mesti makan juga. Me too! I'm so addicted with food! Pantang je bau makanan, mulalah tak tentu arah.

Ehhh, tak takut gemuk ke? kalo kita dibayangi dengan perasaan macam tu memangla kita tak enjoy makan. So, kawan-kawan, just ignore soalan tu. Makanan tak menggemukkan, lepas makan, pergi la jalan2, kalo lepas makan tido, memangla gemuk. betul tak?

So, tengah hari tadi aku pegi membaham makanan di SACC Mall Shah Alam. Membaham? Yaaa, setelah sebulan lebih tak pergi jalan-jalan cari makan, dan aku makan dengan rakusnya di sebuah restoran di situ.

Tiba di situ, wahh banyak sekali perubahan. Tiada lagi butik baju di situ, diganti dengan sebuah kedai baju untuk mereka bersaiz XXL dan macam2 lagi. Ternyata dalam masa sebulan lebih, macam2 boleh berubah kan? (ade kaitan ke??) So, sampai je SACC, terus ke restoran ASIARI yang terletak di luar berhadapan dengan Secret Recipe. Tanpa dialu-alukan, kami terus mencari port makan yang sesuai untuk membaham makanan ni.

Biar aku cerita dulu camane aku boleh suke restoran ni. Ceritanya bermula masa start semester lepas. Kaki dan perut giat mencari dan menjelajah semua restoran yg ade di Shah Alam ni. Dari seksyen 1 hinggalah ke Seksyen berpuluh-puluh. So, restoran Asiari ni antara salah satu restoran yang terpilih la ni.

Dengan environment yang sangat best, lantai dan mejanya yang bersih, duduk di bawah limpahan cahaya lampu yang romantik, dan paling penting makanannya yg sedap, sampai sekarang restoran ni menjadi antara salah satu restoran yg wajib pergi bila datang ke Shah Alam ni. Harganya? boleh tahan, bersesuaian dengan keadaan dan makanan yg dihidangkan di kedai tu. Banyak pilihan dan makanannya juga sedap!

Berbalik pd cerita tadi, memang balik dari London hari tu, aku ngidam nak makan kat situ. Alang-alang dah berada di Shah Alam, apa salahnya ke situ kan? YUMMY. Satu nasi, 4 jenis lauk, banyak pulak tu. Penangan restoran ni. Da makan, ape lagi, berjalan-jalan di SACC ni. Macam-macam ADAAAAA.


(gambar ni hasil dr google)
Nama : The Asiari Restaurant
Tempat : SACC MALL Shah Alam (ground flour)


makanan kami
urm.. sedap!
lihat dia makan, sampai tak hiraukan orang sekeliling

gambar di atas ni tiada kaitan, cuma tribute to sunglasses yg aku pakai ni
dia telah menemui ajal mase tengah makan tadi
sedih sangat!!!!

.terima kasih.
Newer Post Older Post Home
American Airliner Plane